after school.jpgPeste 1.000 de cetăţeni şi 50 de organizaţii neguvernamentale solicită Ministerului Educaţiei, în cadrul unei campanii iniţiate de Asociaţia pentru Educaţie şi Justiţie Socială Human Catalyst, finanţarea programului „Şcoală după Şcoală” de la bugetul de stat cu prioritate pentru copiii care trăiesc în medii dezavantajate, se arată într-un comunicat al Centrului de Resurse pentru participare publică (CeRe).

Camera Deputaţilor a adoptat miercuri, tacit, un proiect de lege prin care se acordă tichete valorice de 200 lei/lună pentru servicii after school de care ar beneficia, în cele din urmă, doar cei care îşi permit deja să acceseze aceste servicii, potrivit comunicatului.

Conform acestuia, asociaţia Human Catalyst a explicat într-un punct de vedere comunicat comisiilor parlamentare de specialitate şi Guvernului de ce acest proiect este, în cele din urmă, unul care „adânceşte” inegalităţile existente privind accesul la Educaţie al copiilor săraci. „Adresate acestei categorii de elevi, tichetele valorice nu ar avea impact în planul diminuării absenteismului şi abandonului şcolar, deoarece pentru a putea beneficia de programul ‘Şcoală după Şcoală’ părinţii ar trebui să completeze suma de bani oferită prin tichet (un studiu al World Vision România arată că preţul acestor servicii se ridică la 338 lei/lună), ceea ce pentru majoritatea elevilor din mediul rural şi nu numai este imposibil. Studiile din ultimul an ne arată clar că cei expuşi riscurilor educaţionale sunt elevii ale căror familii nu şi-ar permite să plătească pentru servicii ‘after school’ şi anume: copii şi tineri din familii cu statut socio-economic scăzut; copii şi tineri din zonele rurale; romi şi alte grupuri marginalizate”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, Asociaţia pentru Educaţie şi Justiţie Socială Human Catalyst cere în continuare ministrului Educaţiei să bugeteze programul în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale şi anume în mod prioritar pentru copiii din mediile vulnerabile socio-economic, iar senatorilor le solicită să respingă prin vot acest proiect de lege.

Potrivit sursei citate, proiectul de lege a primit un punct de vedere nefavorabil din partea Guvernului, iar în ceea ce priveşte poziţia Human Catalyst despre tichetele valorice, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat în răspunsul său către Secretariatul General al Guvernului că „MECS a analizat aspectele subliniate de Asociaţia Human Catalyst şi, în limitele sale de competenţă, va ţine cont de recomandările acesteia şi o va sprijini în demersurile acesteia legate de campania ‘Vrem finanţarea Programului Şcoală după şcoală pentru copiii dezavantajaţi şi din mediul rural'”.

Campania „Vrem finanţarea Programului ‘Şcoală după Şcoală’ pentru copiii dezavantajaţi şi din mediul rural!” este susţinută de CeRe în cadrul proiectului „Aşa se CeRe”. AGERPRES