gavrila_camelia2.jpgPeste 180 de profesori şi lectori care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Centrului de Excelenţă (CEX) au fost premiaţi, marţi, de reprezentanţii municipalităţii şi cei ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi.
„Acest eveniment tradiţional se încadrează în paleta largă de activităţi destinate elogierii rezultatelor şi performanţelor din educaţia ieşeană, ilustrând ethosul unui oraş cultural care ştie să-şi preţuiască valorile”, a declarat prof.dr. Camelia Gavrilă, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi.

Centrul de Excelenţă a fost înfiinţat, în premieră naţională, în anul 2001, ca unul pilot, care îşi propunea să sprijine copiii supradotaţi care doreau să performeze la şase discipline din sfera ştiinţifică: matematică, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie. Cinci ani mai târziu, în 2006, au fost adoptate şi disciplinele din sfera umanistă: limba română, limba franceză, limba engleză, limba germană, istorie, filosofie.

La 12 ani de la înfiinţarea CEX, în 2013 au fost incluse şi cursuri de matematică pentru elevii din învăţământul primar, clasele a III-a şi a IV-a, fiind anual aproximativ 2.500 de elevi cursanţi ai CEX ce sunt coordonaţi de aproape 200 de profesori. „Centrul de Excelenţă Iaşi parcurge, în prezent, un proces de restructurare, în sensul eficientizării activităţilor şi a strategiilor specifice, privind identificarea şi selecţia copiilor cu abilităţi înalte, elaborarea programelor de educaţie diferenţiată, cât şi implementarea unor parteneriate cu diverse instituţii din comunitatea locală, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor şi a resurselor necesare activităţilor specifice şi atingere a excelenţei în educaţie”, a spus şefa ISJ Iaşi, prof.dr. Camelia Gavrilă.

La iniţiativa acesteia, coordonatorii şi lectorii din Centrul de Excelenţă Iaşi şi-au asumat responsabilitatea de a genera noi strategii, evenimente competiţionale judeţene şi regionale, conţinuturi şi instrumente de lucru specifice, raportate la finalităţile sistemelor de învăţământ românesc şi european, generate de evoluţia societăţii şi formulate în diverse documente de politică educaţională. AGERPRES