Peste 4.500 de cadre didactice au început formarea în sistem exclusiv online

Peste 4.500 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar au început formarea în sistem exclusiv online, la nivel naţional, în cadrul proiectului “Curriculum Relevant, Educaţie Deschisă pentru toţi” (CRED), informează un comunicat publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

“La începutul lunii iunie, 199 de grupe de cadre didactice, din toate regiunile ţării – dintre care 84 din învăţământul primar şi 115 din învăţământul gimnazial – au demarat cursurile de formare continuă, acreditate, nivel II, în cadrul CRED. Premiera constă în faptul că toate aceste grupe, mai exact peste 4.500 de cadre didactice, vor participa exclusiv online la cursurile CRED, în conformitate cu noile reglementări din sistemul educaţional românesc, adoptate în contextul pandemiei cauzate de noul coronavirus”, afirmă sursa citată.

Potrivit MEC, anterior prezentei etape de formare, 311 grupe de cursanţi – dintre care 134 din nivelul de învăţământ primar şi 177 de grupe din învăţământul gimnazial – au trecut cu succes de etapa de evaluare finală, după ce, din luna aprilie, au realizat tranziţia totală de la cursuri desfăşurate în sistem blended-learning (faţă în faţă şi online) către cursuri de formare organizate exclusiv online.

Pe întreg parcursul activităţilor de formare online, experţii din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării asigură monitorizarea externă a activităţilor de formare şi a evaluării finale a cursanţilor.

“Până în prezent, în cadrul proiectului CRED au fost formate 17.752 de cadre didactice. Mai precis, cursul acreditat de formare continuă, nivelul II, a fost absolvit cu succes de 9.694 de cadre didactice din învăţământul primar şi 8.058 de cadre didactice din învăţământul gimnazial, care au fost astfel pregătite şi pentru desfăşurarea, optimă şi în condiţii de eficienţă, a activităţii didactice la distanţă”, afirmă MEC.

În cadrul proiectului CRED, vor fi formate, în total, 55.000 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar, acestea având astfel oportunitatea de a participa la programe de formare continuă acreditate, adaptate nevoilor lor reale/actuale, atât din perspectiva implementării curriculum-ului, cât şi din cea a formării/dezvoltării competenţelor cheie digitale, esenţiale în vederea desfăşurării activităţilor didactice.

“Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi” – CRED este un proiect de anvergură pentru sistemul educaţional românesc, fiind lansat în anul 2017 şi având o durată de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educaţiei şi Cercetării ce vizează învăţământul preuniversitar şi este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020. AGERPRES