Directorul executiv al Uniunii Editorilor din România (UER), Polixeniu Anghel, a salutat anunţul ministrului Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, vizând modificarea programelor şcolare.

„Probabil că vor fi simplificate, cu toţii ne dorim asta. În special din zona părinţilor şi a profesorilor sunt semnale că acele programe şcolare sunt foarte stufoase şi sunt puţin aplicabile în viaţa de zi cu zi. Şi atunci lucrurile se leagă, pentru că la recenta achiziţie de manuale era trecută o prevedere ca manualul să nu conţină nici în plus, nici în minus faţă de programa şcolară. Or, dacă programa şcolară se schimbă, automat şi conţinutul în manuale, fie ele digitale, fie ele print, se schimbă şi urmează programa”, a declarat Anghel, în cadrul unei conferinţe de presă, desfăşurată la Sala Info Europa.

Potrivit directorului executiv al UER, acest aspect este important, pentru că din programe rezultă „nivelul de conţinut în resursele digitale, care ar putea să fie la nivel de înţelegere generală sau la nivel foarte ridicat, cum se întâmplă şi acum cu unele resurse din format print”.

„Sunt semnale că unele dintre ele sunt realizate la nivel prea înalt şi nu pot fi asimilate rapid de către copii. Este o discuţie foarte largă aici. Încercăm să cuprindem în proiect şi pe cei de la minister şi pe cei de la Institutul de la Ştiinţele Educaţiei şi pe cei de la Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar”, a spus Polixeniu Anghel.

UER a prezentat joi rezultatele cercetării sociologice care va fundamenta propunerea elaborată în cadrul proiectului „EDU Digital – Propunere alternativă de politică publică pentru simplificarea cadrului legislativ în educaţie”.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a declarat, la începutul acestei luni, că se lucrează la programa şcolară, pentru a fi adaptată cât mai repede „la nivelul de vârstă şi de înţelegere pe care îl are copilul pentru fiecare ciclu de învăţământ”. „Este unul dintre obiectivele noastre, pe care l-am şi demarat, să încercăm să adaptăm programa la nivelul de vârstă şi de înţelegere pe care îl are copilul pentru fiecare ciclu de învăţământ. Se lucrează deja, cât se poate de repede vom face acest lucru, este un obiectiv major”, a explicat ministrul. AGERPRES