Consultarea publică la nivel naţional privind rolul temelor pentru acasă organizată de MEN în perioada 7-20 noiembrie a suscitat un „interes deosebit şi a generat o participare-record„, chestionarele on-line fiind completate de aproape 54.000 de persoane, se arată într-un comunicat de presă al MEN. Potrivit comunicatului, chestionarele on-line au fost completate de 2.921 de părinţi, 37.032 de elevi şi 12.487 de cadre didactice.

În funcţie de mediul de rezidenţă, 77,33% din totalul de respondenţi provin din mediul urban, iar 22,67% din mediul rural. Pe categorii de respondenţi, situaţia este următoarea: cadre didactice (63,72% – urban, 36,28% – rural), elevi (80,29% – urban, 19,71% – rural) şi părinţi (88% – urban, 12% – rural). Distribuţia pe judeţe a ratei de participare plasează Capitala pe prima poziţie la toate categoriile de public: 26,61% – părinţi, 12,97% – elevi şi 9,86% – cadre didactice.

„Datele colectate vor fi incluse într-un raport de diagnoză redactat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Studiul va permite determinarea stării de fapt în privinţa temelor pentru acasă şi va oferi propuneri specifice de intervenţie. Precizăm că obiectivele consultării publice sunt identificarea unei noi abordări în ceea ce priveşte rolul acestor activităţi de învăţare, respectiv corectarea unor disfuncţionalităţi semnalate”, se arată în comunicat. AGERPRES