moldovan_business.jpgMarturiseste Marius Moldovan, Directorul Executiv al companiei Moldovan Business, in interviul acordat in exclusivitate Portalului www.Edumanager.ro.

Acesta subliniaza ca atit timp cat Guvernul nu face o permanenta din acordarea de fonduri pentru dotarea invatamantului, multi copii, mai ales din zonele rurale, vor fi privati de accesul la o educatie de calitate, moderna.

– Domnule Moldovan, va rog sa ne spuneti pentru inceput care este principalul obiect de activitate al companiei pe care o conduceti si ce segmente de piata constituie target-ul dumneavoastra.

– Principalul obiect de activitate al firmei Moldovan Business este distribuirea de materiale destinate activitatilor educative, materiale folosite in procesele de invatare. Noi ne adresam atat scolilor de toate gradele, din sistemul national de educatie, cat si unitatilor economice care trebuie sa-si pregateasca personalul in vederea acordarii primului ajutor.

– Vorbiti-ne putin despre oferta de produse a companiei Moldovan Business, indreptata catre sectorul educational. Ce fel de produse oferiti institutiilor din domeniul preuniversitar si universitar din Romania, in materie de material didactic?

– Oferta noastra este constituita pe doua directii principale:

– Mulaje si alte materiale didactice (microscoape, preparate microscopice, truse disectie, soft educational) pentru anatomie, zoologie, botanica.

– Manechine destinate insusirii si aprofundarii tehnicilor medicale specifice activitatilor de ingrijire a bolnavului, in cadrul scolilor de nursing si instruirea in procedurile de resuscitare cardiopulmonara, de acordare a primului ajutor.

– De unde provin produsele pe care le comercializati? Cu cine colaborati in acest sens?

– Majoritatea produselor provin din China. Contrar conceptiei generale privind calitatea produselor chinezesti, noi am cautat si am reusit sa dezvoltam relatii de afaceri numai cu firme producatoare, firme care exporta in intreaga lume, care au implemetate sisteme ISO de calitate si care sunt sub control guvernamental. In acest sens, ne mandrim cu faptul ca nu am avut nicio reclamatie privind calitatea produselor.

– Cati clienti se afla pana in prezent in portofoliul companiei pe care o conduceti?

– Am avut contracte cu inspectorate scolare, institutii de invatamant superior, scoli, fundatii, alti distribuitori de materiale didactice, agenti economici din domeniul energetic, minerit si nu in ultimul rand persoane fizice, mai precis medici sau studenti. Ca un element de fapt divers, va pot spune ca am vandut schelete umane inclusiv unor teatre sau fotografi independenti si alte mulaje, ca de exemplu cranii, unor firme de publicitate.

– Prin ce modalitati reusiti sa va promovati produsele pe care le comercializati? Obisnuiti sa participati la evenimente de genul targurilor, expozitiilor, conferintelor din domeniu?

– In principal ne promovam oferta prin Internet sau direct prin contacte cu potentialii clienti, adica, unitatile de invatamant. O alta modalitate indirecta de promovare de care am beneficiat mult este publicitatea gratuita pe care ne-o fac vechii clienti, multumiti de colaborarea cu noi. Stiti ca, in momentul in care se aproba fondurile pentru investitii in invatamant, timpul acordat scolilor este foarte scurt si atunci, profesorii de biologie si administratorii scolilor incep sa caute oferte plecand de la recomandarile colegilor care au trecut deja prin acesta incercare. Din pacate, atata timp cat Guvernul Romaniei nu face o permanenta din acordarea de fonduri pentru dotarea invatamantului, targurile si expozitiile in domeniu sunt doar consumatoare de resurse, fara a avea si o finalitate practica pentru expozanti, deci in contextul actual, nu consideram a fi utila pentru noi participarea la astfel de evenimente.

– Care credeti ca sunt atuurile Moldovan Business, in fata concurentilor din piata. Prin ce elemente va deosebiti de celelalte companii concurente?

– Principala noastra dorinta este aceea de a pune la dispozitia sistemului de invatamant produse ieftine, dar de calitate. Pentru toate vanzarile, chiar si in cazul vanzarilor pe internet, asiguram transportul gratuit pana la destinatar, indiferent de valoarea comenzii. Pentru comenzi mari, prin negocieri directe cu beneficiarii, practicam un sistem de discounturi. Pana in prezent, nu ne-am stabilit elemente speciale care sa ne diferentieze de celelalte companii concurente, ci dorim doar sa fim onesti si prompti in relatia cu clientii nostri. Nu ne-am propus niciodata sa „furam” clientii altora.

– Cat de mult este afectata piata pe care activati de criza economica? Ce modalitati de diminuare a efectelor crizei ati identificat pana acum?

– Nu e un secret ca si pe noi criza ne-a lovit din plin. Banii de la bugetul statului, pentru dotarea invatamantului, nu mai exista si anul acesta nu am avut nici un contact cu unitati de invatamant de stat. In domeniul particular lucrurile se mai misca, dar mai slab ca anii trecuti. Pentru moment, in acest domeniu, asteptam.

– Ce obiective va propuneti pentru urmatoarea perioada de timp, in ceea ce priveste strategia de dezvoltare a companiei Moldovan Business?

– Pe langa dezavantajele majore aduse de criza, ea a adus si un element pozitiv – timpul liber. Pare hilar, dar acesta este adevarul. Acum avem mai mult timp pentru a pregati activitati viitoare. Unul din domeniile in care dorim sa activam este consultanta privind fondurile europene. In decursul anilor am constatat ca scolile din mediul rural sufera mai mult la capitolul dotari cu material didactic decat cele din mediul urban, incat daca am reusi sa le ajutam sa acceseze fonduri europene, am avea de lucru multi ani de acum incolo. Pe langa avantajele materiale, o astfel de activitate ne-ar aduce si satisfactia ca multi copii din zone defavorizate vor avea acces la o educatie de calitate.