Probleme de conexiune la internet identificate de inspectorii şcolari din Timiş

Inspectorii şcolari timişeni, care au efectuat verificări în unităţile de învăţământ din judeţ, au constatat că cea mai mare problemă este cea legată de conexiunea la internet, întrucât, în contextul impus de pandemia de COVID-19, numărul utilizatorilor dintr-o şcoală este foarte mare.

“Sunt probleme legate de infrastructura informatică. În momentul în care foarte multe clase folosesc modul online, viteza de descărcare a datelor scade. O altă problemă este lipsa unui ghid de predare online care să cuprindă informaţii legate de structura unei lecţii online, de timpii alocaţi predării online, de metodele de predare şi de evaluare în zona online. Este nevoie să le creionăm colegilor noştri profesori un cadru cu ajutorul căruia să-şi desfăşoare activitatea din perspectiva a ceea ce înseamnă o evaluare corectă în sistem online”, a declarat şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş, Marin Popescu.

Marin Popescu sublinia, recent, că se lucrează pentru a se remedia puterea internetului în şcoli, întrucât există diferenţe între rural şi urban.

“Inspectoratul Şcolar are două linii de finanţare, una de 260 mii lei cu care va încerca să rezolve peste 80% din problema dotării cu echipamente şi 450 mii lei pentru unităţile care nu au posibilitatea să-şi achiziţioneze dezinfectant şi măşti. Aceasta nu înseamnă că vom putea rezolva toate problemele din toate şcolile. A doua linie de finanţare este un parteneriat cu unităţile de învăţământ pentru achiziţionarea de echipamente pentru elevi din zona rurală care provin din familii dezavantajate”, afirma Marin Popescu.

El s-a mai referit şi la protecţia datelor cu caracter personal, unde, deşi nu sunt sesizări, “cu siguranţă că unităţile sunt vulnerabile în perioada următoare şi suntem preocupaţi”. “Vom aduce experţi în faţa directorilor de şcoli. Este o chestiune la care nu am fost foarte atenţi, dar este extrem de importantă”, a spus Marin Popescu. AGERPRES