Problemele din învăţământul preuniversitar, printre care abecedarele, intensificarea ritmului curriculei, organizarea de concursuri pentru inspectorii şcolari, au fost tema unor discuţii-maraton care au avut loc luni între ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, şi senatorii PSD.

La finalul întâlnirii, Sorin Cîmpeanu a punctat că învăţământul preuniversitar este cel care pune conducerea ministerului în faţa unei problematici extrem de complexe şi de dificile. „Nu înseamnă că nu sunt probleme la nivelul învăţământului superior sau la nivelul cercetării, dar, având în vedere impactul foarte mare la nivelul învăţământului preuniversitar, au fost abordate o serie de aspecte ce ţin de accesul la Educaţie şi mai exact la un act educaţional de calitate, ce ţin de problematica revizuirii curriculei”, a precizat el.

În cadrul discuţiilor, s-a căzut de acord că ritmul curriculei trebuie accelerat. „Anul acesta 2015 – 2016 va intra în vigoare curricula pentru clasa a II-a, în 2016 curricula pentru clasa a IV-a şi, dacă vom continua în acest ritm an de an, abia în anul 2024 vom avea o nouă curriculă la nivelul clasei a XII-a, moment în care vom constata că la nivelul învăţământului primar şi gimnazial curricula nu mai corespunde. Una din soluţii ar putea fi revizuirea în paralel a curriculei de ciclu gimnazial împreună cu cea din ciclul liceal”, a explicat ministrul Educaţiei.

O altă problemă abordată a fost cea a abecedarelor. „După cum ştiţi, am reuşit să rezolvăm în cele din urmă problema abecedarului, care în această săptămână s-a regăsit pe banca fiecăruia dintre cei 187.000 de elevi de clasa I – o mare întârziere. S-au discutat măsurile care să împiedice apariţia unor astfel de situaţii. Anul acesta a fost rezolvată problema într-o manieră punctuală. Atât timp cât manualul şcolar va fi privit ca un bun oarecare, va exista, din păcate, indiferent de câte eforturi vom face la nivelul Ministerului Educaţiei, pericolul acestor întârzieri în distribuirea manualelor şcolare, un lucru pe care sunt sigur nu şi-l doreşte absolut nimeni”, a arătat Sorin Cîmpeanu.

El a invocat totodată, în faţa senatorilor social-democraţi, necesitatea unei stabilităţi în sistem prin organizarea de concursuri pe bază de competenţe pentru ocuparea posturilor de inspector general, inspector general adjunct, director casă corp didactic, director de unităţi de învăţământ preuniversitar.

„Astfel de concursuri nu s-au mai organizat din anii 2007-2008”, a menţionat ministrul.
„S-a discutat, de asemenea, necesitatea revizuirii metodologiei de calcul a costului standard pe elev, a metodologiei de stabilire a numărului de posturi atât în funcţie de evoluţia populaţiei şcolare, cât şi în funcţie de specificitatea fiecărui judeţ în parte. Am căzut de acord că o astfel de metodologie revizuită într-o manieră profesionistă, şi pe baze obiective, este absolut necesară, ea trebuie să fie rodul unei consultări cu toţi cei implicaţi – sindicate, asociaţii de elevi, inspectorate, directori de şcoli şi, odată ce va fi agreată, ea să fie şi respectată”, a evidenţiat Sorin Cîmpeanu. AGERPRES