Profesorii Colegiul Tehnic de Constructii si Arhitectura „Christian Kertsch” din Brasov se perfectioneaza in cunoasterea sistemelor de calitate

colegiul_teh_arh_bv.jpgColegiul Tehnic de Constructii si Arhitectura „Christian Kertsch” din Brasov a finalizat recent proiectul de specializare in cunoasterea sistemelor de calitate, un program finantat din fonduri europene si inclus in Programul Lifelong Learning, Leonardo da Vinci 2007-2013.

Proiectul s-a desfasurat in colaborare cu ROC WEST Brabant, Breda, Olanda si Vitalis College din Breda, in perioada 2 – 8 februarie 2009.

Proiectul a urmarit perfectionarea participantilor privind cunoasterea unor noi sisteme de calitate (sistemul olandez al calitatii educatiei, bazat pe ISO), diferite de cel romanesc, a unor practici directionate spre calitatea educatiei, a unor criterii si indicatori, care se bazeaza pe obiectivele strategice europene. Institutiile partenere pregatesc tineri in domeniul constructiilor, instalatiilor, design-ului asistentei sociale, sanatatii, turismului. Au fost alese aceste organizatii datorita colaborarii anterioare cu Colegiul Tehnic de Constructii si Arhitectura din Brasov pe 4 proiecte de mobilitate Leonardo da Vinci, cu ROC West Brabant si cateva dintre colegiile cu reale performante, coordonate de aceasta (Radius, Markiezaat, Vitalis).

Proiectul s-a adresat unui grup de 7 cadre didactice de diferite specialitati (matematica, informatica, fizica, limba engleza, constructii si instalatii, psihopedagogie), toate implicate in asigurarea si evaluarea calitatii in educatie in cadrul colegiului nostru..Grupul de participanti a fost selectat pe baza unor criterii vizand: nivelul de pregatire profesionala, abilitatile lingvistice, cunostintele de utilizare a computerului, dinamism, abilitati oganizatorice, spirit inovator, abilitati pentru munca in echipa, dorinta de perfectionare continua.

Programul de pregatire in Olanda s-a axat pe pedagogie activa si a vizat cunoasterea, analizarea si compararea documentelor privitoare la managementul calitatii, la sistemele de calitate si la prioritatile acestora ; asistenta la diferite cursuri ; analiza portofoliilor elevilor, profesorilor, a manualelor, a continuturilor programelor analitice; analiza modului de abordare a lectiilor din perspectiva stilurilor de invatare ale elevilor, urmarirea felului in care se asigura egalitatea de sanse ; dezbateri cu profesorii care predau in sistemul formarii profesionale initiale si continue, privind metode si tehnici utilizate, metode specifice in educatia adultilor, proiecte europene si internationale derulate.

Participantii la program au obtinut certificatele Europass Mobility si si-au imbunatatit competentele in domeniile de specialitate, in managementul calitatii in educatie si in managementul proiectelor.