Reformele succesive din educatie au bulversat sistemul educational, elevii si dascalii, metodologia de obtinere a gradelor didactice reprezinta un examen „depasit, anacronic si nerelevant”, iar formarea continua desi din punct de vedere conceptual este buna in practica lucrurile raman „nerezolvate”, sunt principale concluzii care au reiesit in urma simpozionului „Optiuni si perspective educationale – Calitatea educationala intre deziderat si necesitate”, desfasurat pe 9 mai la liceul Ion Neculce din Capitala.
Potrivit profesorului formator Marin Manolescu, de la Universitatea din Bucuresti, in sistemul educational lipsesc „reperele si nu exista tinte clare”, fiind necesara stabilirea competentelor ce tin de cunoastere si de crearea de valori, norme de care cadrele didactice sa tina seama.

Acesta a sustinut ca metodologia de titularizare si de obtinere a gradelor pedagogice este „total depasita”, iar sistemul de evaluare este „anacronic, nerelevant si neconvingator”. „Ar trebui sa se renunte la acordarea gradelor didactice in functie de vechime si sa se faca in functie de creditele transferabile dar pe toata durata evolutiei cadrului didactic. Calitatea unui cadru didactic trebuie dovedita pe intregul traseu al acestuia”, a sfatuit Manolescu.

Referindu-se la formarea continua a cadrelor didactice, Manolescu a spus ca sistemul este „unul bun la nivel conceptual dar in practica lucrurile raman nerezolvate”.

La randul sau, secretarul stiintific al Facultatii de Psihologie a Universitatii Bucuresti, Ioan Negret a recunoscut ca sistemul educational se confrunta cu „descresterea grava a calitatii”. „Studentii sunt foarte multi dintre ei slabi. Inainte de revolutie avea 25 de studenti buni din 50. Acum din 300 de studenti, doar 25 sunt buni”, a spus Negret.
El a acuzat succesiunea de reforme din sistemul educational facut de ministrii Educatiei in ultimii 17 ani.

„Libertatea educationala nu inseamna libertinaj. Calitatea educatiei se face prin instuire si disciplina”, a explicat profesorul. Simpozionul International „Optiuni si perspective educationale – Calitatea educationala intre deziderat si necesitate” se afla la a IX-a editie si a fost organizat de Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, Primaria sectorului 1 si Casa Corpului Didactic din Bucuresti.