Proiectul legii educaţiei naţionale, lansat în dezbatere publică de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului pe 18 martie, trebuie să fie revizuit corespunzător modelului european şi cerinţelor actuale ale societăţii româneşti, au susţinut, vineri, în declaraţii publice, profesorii Facultăţilor de Business, de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi de Geografie din Universitatea Babeş Bolyai (UBB).

Protestele tuturor universitarilor din cele trei facultăţi se alătură celor exprimate joi, de cadrele didactice de la Facultatea de Studii Europene (FSE), Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor (FSEGA), precum şi de profesorii care predau în extensiile UBB din oraşele Bistriţa, Gheorgheni, Odorheiu-Secuiesc, Satu-Mare, Sfântu-Gheorghe, Sighetul Marmaţiei, Târgu-Secuiesc şi Zalău, care au cerut retragerea neîntârziată a proiectului de Lege.

Potrivit decanului Facultăţii de Business, conf. univ. dr. Cristian Chifu, proiectul de Lege este „lipsit de viziunea schimbărilor necesare educaţiei, abundă de confuzii conceptuale, în inconsecvenţe şi chiar contradicţii”.

”De o gravitate extremă sunt golirea de conţinut a autonomiei universitare, locul marginal acordat cercetării şi inovării, scoaterea din sistemul naţional de educaţie a personalităţilor de vârf, a profesorilor de a căror expertiză România are atât de multă nevoie. De asemenea, finanţarea, structura, organizarea universităţilor lasă loc arbitrariului, politizării şi recentralizării”, susţine decanul Cristian Chifu, subliniind că protestul este semnat de toate cadrele didactice titulare ale facultăţii. La rândul său, decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, prof. univ. dr. Călin Felezeu, afirmă că întreg corpul academic al instituţiei cere pregătirea unui alt proiect de Lege.


Colectivul Facultăţii de Geografie semnalează ”încălcări grave ale autonomiei universitare, prezenţa elementelor de imixtiune ale politicului în viaţa universitară, carenţele de viziune ale proiectului de Lege, minimizarea rolului cercetării ştiinţifice universitare, precum şi neconcordanţele dintre diferite propuneri”. ”Considerăm necesară revizuirea acestui proiect, în beneficiul sistemului de învăţământ”, afirmă decanul Facultăţii de Geografie, prof. univ. dr. Petrea Dănuţ. AGERPRES