Aproximativ 1.500 de profesori din invatamantul preuniversitar din tara se pregatesc voluntar sa devina ambasadori ai campaniei sociale de educare a adolescentilor „Alcoolul nu te face mare”. Cursurile de pregatire a profesorilor voluntari, sustinute de dr. Cristian Andrei, au inceput in luna martie si se vor finaliza in luna aprilie.
Intalnirile cu cadrele didactice vor avea loc la nivel regional, in Bucuresti, Pitesti, Constanta, Iasi, Cluj, Timisoara si Targu Mures. „Exista un interes deosebit al profesorilor sa participe la aceste cursuri de pregatire in cadrul campaniei ‘Alcoolul nu te face mare’, pentru ca ele ii ajuta sa faca fata situatiilor dificile cu adolescentii, sa preintampine, printr-o cunoastere adevarata a fenomenului de consum de alcool la
varsta adolescentei, eventualele derapaje pe care elevii lor le-ar putea avea. Impreuna cu partenerii nostri, facem educatie prin prevenire”
, a declarat seful Directiei Management Invatamant Preuniversitar din Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Megdonia Paunescu.

Ambasadorii campaniei vor primi la cursuri materiale multimedia reprezentand CD-uri inscriptionate cu cele doua filme educative de scurt metraj – „Ce inseamna sa fii cool” si „Pretul unei vieti sportive”. Profesorii „ambasadori” vor aplica in liceele de unde provin, in timpul orelor de dirigentie, cunostintele dobandite la cursuri. Munca lor va fi coordonata de reteaua nationala de inspectori educativi ai Inspectoratelor Scolare Judetene.

Campania „Alcoolul nu te face mare” este organizata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Inspectoratul General al Politiei Romane si Asociatia „Berarii Romaniei”. Lansarea ei la nivel national a avut loc in data de 2 mai 2007, de Ziua Adolescentului, iar pana la finele anului peste 140.000 de liceeni vizionasera deja cele doua filme educative. In aceeasi perioada, aproape 2.000 de liceeni au avut ocazia sa se intalneasca direct cu dr. Cristian Andrei in cadrul Caravanei „Alcoolul nu te face mare”, care a strabatut orasele Bucuresti, Cluj, Constanta, Iasi, Ploiesti, Timisoara si Craiova.

Ca alternativa a petrecerii timpului liber, organizatorii au oferit adolescentilor ocazia sa se inscrie in competitii cu premii de aproape 10.000 de lei. Concursul de site-uri TrezNet si cel de filme educative de scurt metraj „Fii cool fara alcool” au adunat sute de proiecte competitive.