profesori_invatand.jpgUniversitatea din Bucuresti, impreuna cu Universitatea Babes-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea de Vest din Timisoara si compania Softwin, organizeaza vineri, 29 ianuarie, conferinta de lansare a proiectului Formare continua de tip „blended learning” pentru cadrele didactice universitare, informeaza un comunicat de presa remis luni.

Programul isi propune sa ofere oportunitati inovative de dezvoltare profesionala si sa sprijine participarea cadrelor didactice universitare la programe de formare continua in domenii precum: asigurarea calitatii (sisteme de management si asigurare a calitatii, standarde si proceduri de calitate la nivel institutional si de program de studii), invatare centrata pe student (strategii moderne de proiectare curriculara, de predare, invatare si evaluare in invatamantul superior), formarea competentelor prin practica profesionala (plasamente si parteneriate pentru practica studentilor).


Potrivit reprezentantilor Universitatii din Bucuresti, pentru realizarea acestor obiective, se va proiecta si implementa o platforma de blended learning, care sa sprijine invatarea si dezvoltarea profesionala independenta a cursantilor in cele trei domenii enumerate anterior.

„Acest proiect vine in intampinarea unei nevoi de profesionalizare si de creare de oportunitati solide de formare continua pentru cadrele didactice din invatamantul superior si isi propune sa testeze o metodologie inovativa de formare continua, sa contribuie la formarea unei comunitati a practicienilor din domeniul universitar si sa puna bazele unor viitoare programe de masterat care sa specializeze viitoarele cadre didactice universitare”, se arata in comunicat.

Beneficiile pentru Universitatea din Bucuresti si partenerii universitari sunt: oportunitati pentru formarea si dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice universitare (formare gratuita in cadrul proiectului pentru cadre didactice din UB si din alte universitati), prima platforma electronica de blended learning destinata formarii universitarilor care va putea fi utilizata la scara larga, premisele crearii unui program masteral profesional pentru viitoarele cadre diactice universitare, consolidarea colaborarii mediului universitar cu companiile specializate in tehnologii inovative de e-learning si blended learning.

Centrul National de Dezvoltare si Formare in Invatamantul Superior si Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei (Catedra de Pedagogie) din cadrul Universitatii din Bucurestii sunt institutiile care vor coordona derularea proiectului. Blended learning reprezinta o metodologie interactiva de invatare / formare care presupune combinarea activitatiilor specifice diverselor medii de invatare instruire fata in fata, e-learning, studiul individual si de grup, coaching, videoconferinta etc. Proiectul este finantat din Fondul Social European, Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritara 1, Domeniul Major de Interventie 1.3., prin contractul POSDRU/57/1.3/S/26646. AGERPRES