Proiectul cultural „Patrimoniul muzeal – instrument de învăţare”, care continuă demersurile de punere în valoare a domeniului muzeal din perspectiva copiilor, se va desfăşura în perioada octombrie-noiembrie şi va fi cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Proiectul a fost lansat de Global Mindscape, în parteneriat cu Muzeul Municipiului Bucureşti, Complexul Naţional Muzeal ASTRA Sibiu şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.

Potrivit unui comunicat transmis miercuri AGERPRES, orele de şcoală la muzeu au debutat miercuri la Complexul Naţional Muzeal ASTRA din Sibiu şi vor continua în Bucureşti la Muzeul Theodor Aman, la Muzeul Municipiului Bucureşti (Palatul Suţu) şi la Muzeul Frederic Storck şi Cecilia Cuţescu Storck.
Noutatea abordării este oferită de inversarea raportului practicat în general: activităţile educative desfăşurate în muzee vor fi iniţiate pornind de la disciplinele studiate la şcoală şi nu de la tipul de patrimoniu caracteristic unui muzeu (artă, istorie, literatură ş.a.).

În cadrul proiectului se vor avea în vedere următoarele discipline: Ştiinţe ale Naturii – din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale Naturii” pentru clasele I-IV şi Biologie pentru clasa a V-a şi Chimie pentru clasa a VII-a – din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale Naturii”.
Colaborarea dintre specialiştii în educaţie şcolară, cadrele didactice şi specialiştii în educaţie muzeală se va concretiza prin realizarea unor kituri educative care vor cuprinde materiale multimedia, informaţii pentru cadrele didactice din învăţământul primar şi gimnazial şi fise educative pentru copii, precum şi prin desfăşurarea unor ore de şcoală la muzeele partenere.

În plus, vor fi organizate două sesiuni de formare pentru profesori şi învăţători – una la Sibiu şi una la Bucureşti. În cadrul sesiunilor se vor prezenta rezultatele proiectului, kiturile educative şi modul în care muzeul poate fi folosit drept spaţiu creativ şi atrăgător pentru lecţiile de şcoală.

Potrivit sursei citate, pentru a promova învăţarea interdisciplinară şi pentru a încuraja cât mai multe muzee să vină în întâmpinarea nevoilor identificate la clasă de către cadrele didactice şi de către elevi, proiectul a fost prezentat vineri la Conferinţa Marketingul şi educaţia în muzee, ediţia a VI-a, organizată la Sibiu de Complexul Naţional Muzeal ASTRA. AGERPRES