Primăria Sectorului 3 a anunţat miercuri încheierea proiectului „European Schools”/ „Şcoli Europene”, început în 2011, în cadrul căruia s-au realizat mai multe mobilităţi ale cadrelor didactice. „European Schools”, unul dintre cele 15 proiecte Comenius-Regio aprobate în România în anul 2011, cu un buget de 52.713 euro aferent parteneriatului românesc, a sprijinit cooperarea între autorităţile locale din sectorul 3 responsabile în domeniul educaţiei cu cele din regiunea Catalonia din Spania.

„Obiectivele proiectului au fost promovarea valorilor educaţionale europene, comunicarea interculturală, coeziunea socială, creşterea calităţii în educaţie, promovarea cooperării şi colaborării între şcolile din România şi instituţiile similare din Spania, îmbunătăţirea calităţii în educaţie prin creşterea calităţii managementului educaţional”, a declarat Ana Maria Vasile, coordonatoarea proiectului.

Potrivit acesteia, proiectul educaţional şi-a atins scopul prin acţiunile comune ale partenerilor derulate pe durata celor doi ani de implementare, concretizate prin lansarea e-studiului „Competenţe pentru managementul educaţional”.

Din studiu reiese că relaţia şcolii cu comunitatea este percepută diferit, însă managementul şcolar este asemănător, deşi pe alocuri poate fi variat. „La ei implicarea comunităţii în şcoală este cu 80% mai mare decât la noi şi problema nu ţine neapărat de bani, ci de mentalitate, respectul părinţilor faţă de propriii copii”, a spus Ana Maria Vasile.

Iniţiatorii proiectului au mai concluzionat că între şcoală şi comunitate este un parteneriat care trebuie să existe permanent şi să dezvolte conceptul de „managementul bazat pe comunitate”, în care să fie atraşi cei care sunt afectaţi de luarea deciziilor. AGERPRES