col_coanda_timisoara.jpgMai mulţi profesori şi personal angajat de la Colegiul Tehnic „Henri Coandă” din Timişoara au protestat, vineri, în faţa Inspectoratului Şcolar, nemulţumiţi că unitatea lor şcolară ar urma să se comaseze de la toamnă cu Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”. Colegiul „Henri Coandă” ar urma să-i preia pe cei 668 de elevi ai celeilalte şcoli tehnice, principala nemulţumire fiind aceea că nu are spaţiu disponibil.

Iniţial, Colegiul „D. Leonida” trebuia să fie comasat cu Liceul Auto, lucru respins de cei de la „Leonida”. „Noi am aflat foarte târziu (de comasare, n.r.), când lucrurile erau deja puse pe tapet, că au fuzionat deja Colegiul ‘Leonida’ şi Colegiul ‘Henri Coanda’. (…) Noi pledăm pentru faptul că şcoala noastră nu este în situaţia de a trebui să participe la o astfel de alianţă. Noi chiar nu avem, deocamdată, probleme. Nu vrem să intrăm în acest malaxor, avem o imagine de păstrat. Nu avem spaţiu excedentar pentru găzduirea acestor elevi, noi nu avem laboratoare pe câte specializări avem, avem clase care funcţionează în cămin”, a declarat presei Daniela Pârva, profesor de specialitate discipline tehnologice, din cadrul Liceului ‘Henri Coandă.

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş au decis comasarea a patru licee din Timişoara, respectiv Liceul Tehnologic Agricol „Petru Botiş” va fi absorbit de Colegiul Silvic „Casa Verde”, iar Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” (cu specific CFR) va fi absorbit de Colegiul Tehnic „Henri Coandă”.

Aura Danielescu, şefa Inspectoratului Şcolar Timiş, susţine că hotărârea comasărilor a fost luată în urma unor ample discuţii privind reţeaua şcolară a judeţului Timiş, dar „s-a ţinut cont şi de realizarea sau nerealizarea în ultimii ani a planurilor de şcolarizare la anumite unităţi de învăţământ, de acţiunile întreprinse de şcoli şi evidenţiate pentru promovarea sau nepromovarea ofertei educaţionale cu scopul atragerii elevilor spre şcolile din judeţ (…)”. „Avem convingerea că reţeaua şcolară actuală la nivelul judeţului Timiş este mult prea stufoasă şi există riscul ca în situaţia unui plan de şcolarizare mult prea optimist, larg, să ajungem în luna septembrie să constatăm că nu ne realizăm un număr de clase şi colegii noştri sunt în situaţii de restrângere de activitate sau completare de normă, fără a mai putea găsi soluţii şi a scăpa anumite etape din calendarul de mobilitate”, a explicat Aura Danielescu. AGERPRES