Cadrele didactice şi părinţii elevilor de la Şcoala Gimnazială ‘Caius Iacob’ din Arad au protestat pe 20 ianuarie, în stradă, faţă de intenţia conducerii Inspectoratului Şcolar al Judeţului de a comasa şcoala cu Liceul Tehnologic „Caius Iacob”, începând cu anul şcolar 2017 – 2018.

Atât cadrele didactice, cât şi părinţii sunt hotărâţi să facă toate diligenţele pentru a opri mutarea elevilor de liceu în clădirea şcolii generale, considerând că prezenţa acestora în imobil ar crea probleme celor mici.

Şcoala Gimnazială „Caius Iacob” (fostă Generală 22) este una dintre cele mai vechi şcoli din municipiul Arad. Aici învaţă 800 de elevi, în clasele primare şi gimnaziale, iar la Liceul Tehnologic „Caius Iacob”, 300 de elevi. Anterior ieşirii în stradă, opozanţii fuziunii prin comasare a celor două şcoli au trimis un memoriu-protest către ISJ Arad, prin care îşi fac cunoscută poziţia.

Privitor la motivele care au determinat luarea în discuţie a proiectului fuziunii prin comasare a celor două şcoli, Claudius Mladin, şeful ISJ Arad, a declarat pentru AGERPRES că „primul şi cel mai important” a fost acela că cea mai mare parte din clădirea în care funcţionează Liceul Tehnologic aparţine SNCFR, aflându-se doar în administrarea ISJ Arad.

„Pe de altă parte, împreună cu Primăria Municipiului Arad s-a convenit asupra mutării acestui liceu în Cartierul Micălaca, unde nu mai există un alt liceu şi, astfel, ar putea crea un pol de atracţie pentru copii care absolvă studiile gimnaziale. În plus, trebuie spus că mutarea efectivă a liceului în noua locaţie se va realiza în decurs de trei ani, timp în care în clădirea actualei şcoli gimnaziale vor fi făcute de către municipalitate o serie de investiţii”, a precizat Claudius Mladin.

Potrivit proiectului reţelei şcolare pentru anul de studiu 2017-2018, prezentat de către conducerea ISJ Arad în urmă cu câteva zile, ar urma să se realizeze cinci fuziuni prin comasare care vizează 10 unităţi şcolare, 6 licee tehnologice şi 4 şcoli gimnaziale, toate din municipiul reşedinţă de judeţ. AGERPRES