cuibus_valentin.jpgPuţin peste jumătate dintre elevii clujeni de clasa a VIII-a care au susţinut testele de simulare ale examenelor de evaluare naţională au obţinut medie de trecere. Procentul de elevi care au obţinut note de 5 s-a ridicat la 56,79%. De asemenea, absenteismul la aceste teste s-a menţinut în limitele normale, consideră inspectorul general al IŞJ Cluj, Valentin Cuibus, mai ales în condiţiile în care este încă perioada când copiii se îmbolnăvesc des.

„Am avut 5.041 de elevi prezenţi dintr-un total de 5.285, ceea ce considerăm că este un număr de absenţe obişnuit, fără să ţinem cont de faptul că e o perioadă de epidemii, de iarnă”, a spus Valentin Cuibus.

Procentul de elevi care a obţinut notă de trecere este considerat bun de inspectori, în condiţiile în care aceste teste sunt mai mult un semnal pentru elevi de a înţelege nivelul la care se află.
Valentin Cuibus a precizat că procentul obţinut anul acesta este uşor mai mic decât cel din 2014, dar a subliniat că la examenele din vara anului 2014 procentul de elevi care au obţinut medie mai mare decât 5 a fost de peste 80%, iar Clujul s-a situat pe locul al doilea în clasamentul judeţelor, în ceea ce priveşte promovabilitatea. „Simularea este foarte importantă şi cred că este un avertisment care este dat părintelui, copilului şi şcolii. Aici nu ne interesează cifrele, ci semnalul pe care îl dăm. Şi anul trecut media a fost de 59% şi în final am avut un procent de peste 80% promovabilitate, care cred că este un procent bun. În continuare se vor lua o serie de măsuri de remediere la toate materiile, vor urma inspecţii de specialitate, lucrările vor fi discutate la clasă cu copilul, în prezenţa părinţilor”, a spus Cuibus.

El a afirmat că în lunile care urmează fiecare şcoală va stabili un program de recuperare a materiei şi de meditaţii care se vor da copiilor, ca formă de suport în vederea pregătirii lor pentru examenele. Elevii au susţinut pentru aceste teste examene la limba şi literatura română şi matematică, iar 647 de elevi au dat examen şi la limba maternă, respectiv maghiară sau germană.

Rezultatele finale au arătat că elevii au luat note mai mici la matematică decât la limba şi literatura română. Dintre cei peste 5.000 de elevi care au susţinut examenul, doi au luat medii de 10. AGERPRES