Puţini elevi din mediul rural din judeţul Tulcea şi din şi Delta Dunării pot accesa platformele online educaţionale pentru a putea depăşi criza declanşată de pandemia de coronavirus şi a recupera mai uşor orele care se pierd în această perioadă.

Într-o adresă semnată de inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Viorica Pavel, se menţionează că în mediul rural şi mai cu seamă în Delta Dunării există localităţi în care conexiunea la internet şi la telefonul mobil este foarte slabă, iar nu toţi elevii au resursa tehnică necesară accesului resurselor din online.

„În aceste comunităţi elevii nu pot accesa platformele educaţionale, iar acestora li s-a recomandat folosirea manualelor, a manualelor digitale, culegeri şi diferite auxiliare didactice, sarcini tip consolidare, recapitulare, recomandări de lecturi specifice vârstei, machete, proiecte cu diferite teme, vizionarea emisiunii Teleşcoala şi a altor emisiuni educative din grila televiziunii publice”, se arată în adresa ISJ.

Instituţia a pus la dispoziţia elevilor resurse educaţionale online care pot fi accesate fie pe canalul youtube al ISJ, fie pe platforme create în cadrul proiectului „ACCesibilizarea ofertei de Educaţie şi formare pentru comunităţi şcolare defavorizate din judeţul Tulcea, prin utilizarea resurselor educaţionale deschise – ACCED” care are drept obiectiv diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi a fenomen

Puţini elevi din mediul rural din judeţul Tulcea şi din şi Delta Dunării pot accesa platformele online educaţionale pentru a putea depăşi criza declanşată de pandemia de coronavirus şi a recupera mai uşor orele care se pierd în această perioadă.

Într-o adresă semnată de inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Viorica Pavel, se menţionează că în mediul rural şi mai cu seamă în Delta Dunării există localităţi în care conexiunea la internet şi la telefonul mobil este foarte slabă, iar nu toţi elevii au resursa tehnică necesară accesului resurselor din online.

„În aceste comunităţi elevii nu pot accesa platformele educaţionale, iar acestora li s-a recomandat folosirea manualelor, a manualelor digitale, culegeri şi diferite auxiliare didactice, sarcini tip consolidare, recapitulare, recomandări de lecturi specifice vârstei, machete, proiecte cu diferite teme, vizionarea emisiunii Teleşcoala şi a altor emisiuni educative din grila televiziunii publice”, se arată în adresa ISJ.

Instituţia a pus la dispoziţia elevilor resurse educaţionale online care pot fi accesate fie pe canalul youtube al ISJ, fie pe platforme create în cadrul proiectului „ACCesibilizarea ofertei de Educaţie şi formare pentru comunităţi şcolare defavorizate din judeţul Tulcea, prin utilizarea resurselor educaţionale deschise – ACCED” care are drept obiectiv diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi a fenomenului de abandon şcolar.

„Prin activităţile derulate, echipa de implementare a proiectului vizează şi îmbunătăţirea gradului de accesibilizare a resurselor educaţionale de calitate de către grupul ţintă format din elevi şi profesori din 16 comunităţi şcolare, prin dezvoltarea unui sistem de difuzare şi promovare online a unor programe educaţionale adaptate, cu scopul reducerii decalajului rural – urban la nivelul judeţului Tulcea”, se specifică în adresa semnată de inspectorul general Viorica Pavel.

De altfel, programele educaţionale care pot fi accesate online şi care au fost create prin acest proiect european sunt făcute publice în fiecare zi de luni pe pagina ISJ de pe facebook.

De asemenea, în contextul în care în această săptămână multe unităţi de învăţământ au avut planificată Săptămâna Şcoala Altfel, ISJ a recomandat unităţilor de învăţământ să transfere programul în mediul virtual şi să-l adapteze specificului clasei, ţinând cont şi de opţiunile exprimate de elevi şi părinţi. AGERPRES