Raluca Turcan: Varianta îngheţării anului şcolar din perspectiva României este extrem de puţin probabilă

Varianta îngheţării anului şcolar din perspectiva României este extrem de puţin probabilă, a afirmat vicepremierul Raluca Turcan, adăugând că “spiritele pot să fie mai tensionate”, dar soluţia se va decide strict din perspectiva beneficiului asupra elevului, a capacităţii de integrare în etapele educaţionale ulterioare, după consultarea cu toţi factorii implicaţi.

“În momentul de faţă, specialiştii realizează o analiză a situaţiei la zi din perspectiva predării prin platformele online care au început să devină funcţionale şi din perspectiva numărului de unităţi şcolare atrase în acest proces. După ce finalizăm această evaluare, se va lua o decizie, va fi discutată cu toţi partenerii: plecând de la asociaţiile de elevi, părinţi şi profesori, astfel încât să existe o predictibilitate în ceea ce priveşte modul de desfăşurare a etapei de evaluare şi, până la urmă, de perspectiva în care ne aflăm în acest an şcolar pentru copii din România. (…) Mi-e greu să spun, să anticipez un număr de zile, (…) cert este că această decizie va fi luată astfel încât toată lumea să aibă şansa să fie bine pregătită. În primul rând, vorbim de o evaluare care la bază trebuie să aibă ceea ce se predă în şcoală şi capacitatea de mobilizare pentru punerea în practică a acestei evaluări, de aceea timpul în care să anunţăm această decizie înainte trebuie să fie unul considerabil”, a precizat Turcan, la Realitatea Tv.

Ea a spus că varianta îngheţării anului şcolar din perspectiva României este extrem de puţin probabilă, menţionând că a prezentat trei ipoteze de lucru. “Eu am prezentat – în momentul în care mi-a fost adresată o întrebare – care sunt ipotezele de lucru în toată lumea, nu numai în România, că nu ne-am născut noi singuri învăţaţi. Aceste trei ipoteze de lucru nu pot să nu fie cumulate. În România nu se poate întâmpla ceva cu totul diferit de ceea ce se întâmplă în ţările din jurul nostru, pentru că, după un examen de evaluare, urmează posibilitatea tinerilor să treacă într-un altă etapă de educaţie. Aşadar sistemul de educaţie din România, inclusiv partea de evaluare, trebuie să fie compatibilă cu ceea ce se întâmplă în străinătate”, a explicat Raluca Turcan.

Turcan a completat că toate ipotezele acestea de lucru “sunt date statistice”, plecând de la ceea ce se întâmplă în acest moment în lume. “Eu cred că vom încerca să facem cât mai eficientă această modalitate de pregătire online a elevilor şi tinerilor şi, în consecinţă, evaluarea să se facă pe ceea ce s-a predat în acest an şcolar. (…) Spiritele pot să fie mai tensionate, pot să înţeleg lucrul acesta, cu toţii trecem printr-o perioadă de criză. Din perspectiva decidentului Raluca Turcan, eu pot să vă asigur asupra unui lucru: această decizie va luată ca urmare a evaluării făcute de specialişti, a consultării publice cu toate părţile implicate într-un interval de timp care să asigure buna implementare a acestei decizii. În rest fiecare se raportează mai mult sau mai puţin tensionat la o analiză lucidă pe care eu am pus-o pe masă, nu abstract în România, ci la nivelul întregii comunităţi academice şi educaţionale”, a mai spus vicepremierul.

Raluca Turcan declarase anterior, luni dimineaţa, că există trei scenarii posibile în privinţa anului şcolar. “Sunt trei etape posibile, cel puţin din perspectiva mea. Una ar fi ca anul şcolar să continue şi evaluările să fie aşa cum au fost prevăzute, dar e un scenariu destul de greu de atins, întrucât deja se prefigurează închiderea şcolilor peste perioada anunţată. Al doilea scenariu ar fi al decalării evaluărilor, iar al treilea ar fi al repetării anului, însă vom vedea. E foarte dificil de afirmat acum care va fi soluţia”, a susţinut  vicepremierul la RFI.

Ulterior, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a declarat că la acest moment nu se ia în calcul îngheţarea anului şcolar sau amânarea examenelor naţionale. AGERPRES