pricopie_remus6.jpgMinistrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, respinge afirmaţiile din spaţiul public ale reprezentanţilor Uniunii Editorilor din România şi precizează că procesul de revizuire şi modernizare a programelor şcolare şi a manualelor continuă şi „va fi dus până la capăt”.

„Resping categoric informaţiile false promovate în spaţiul public de Uniunea Editorilor din România. Procesul de revizuire şi modernizare a programelor şcolare şi a manualelor continuă şi va fi dus până la capăt, deoarece este fundamental pentru dezvoltarea şi creşterea performanţei în sistemul educaţional românesc. Este foarte uşor pentru unii editori să se ascundă în spatele unor comunicate de presă şi să lanseze din când în când informaţii şi acuzaţii false, dar mă întreb câţi dintre aceşti profitori, care nu au făcut decât să se îmbogăţească pe spatele elevilor şi al părinţilor, au curajul să se uite în ochii celor pe care i-au secătuit de bani, prin intermediul a tot felul de culegeri şi materiale didactice auxiliare”, a afirmat demnitarul, potrivit unui comunicat remis luni.

Pricopie îi asigură pe editori, pe părinţi, elevi şi profesori că procesul de introducere a manualelor digitale va merge mai departe, chiar dacă acest lucru afectează interesele financiare ale editorilor, „nevoiţi” acum să-şi treacă produsele printr-un sistem clar şi transparent de validare.
Potrivit ministrului, editorii nu mai pot vinde „orice, nu mai pot băga mâna în buzunarele părinţilor, iar acest lucru îi deranjează”. „Ar trebui totuşi să realizeze că, cel puţin de această dată, cei care ţipă mai tare nu reuşesc să se impună. Profesorii care au ales manualele de lucru la clasă nu i-au validat pe impostori şi pe cei care vor să facă afaceri în şcoală, ci au ales calitatea şi interesul copiilor”, susţine reprezentantul MEN.

Uniunea Editorilor din România (UER) susţine că Ministerul Educaţiei Naţionale „abandonează” şi „renunţă” la manualele noi pentru viitorul an şcolar. „Uniunea Editorilor din România semnalează cu tristeţe şi indignare opiniei publice abandonarea de către Ministerul Educaţiei Naţionale a proiectului noilor manuale. Ne aşteptam cu toţii ca specialiştii şi conducerea ministerului să tragă toate învăţămintele din organizarea dezastruoasă a licitaţiei pentru noile manuale destinate claselor I şi a II-a şi să demareze, cel târziu la 15 septembrie 2014, procedurile premergătoare achiziţiei de manuale pentru clasele a III-a şi a IV-a, prin aprobarea programelor şcolare. Ne aflăm la sfârşitul anului 2014 şi nu numai că aceste importante documente n-au fost oficializate, dar, ca şi acum un an, nu există specificaţiile tehnice, iar OMEN nr. 5559/2013 n-a fost modificat corespunzător cu deciziile CNSC, fiind un factor perturbator al regimului manualelor şi nicidecum un cadru juridic stimulativ, predictibil şi generator de competiţie corectă în domeniu”, se arată într-un comunicat de presă transmis luni de UER.
UER afirmă că ministrul Remus Pricopie „vrea să fugă” de propria răspundere și a instituției pe care o conduce privind „greșelile” din organizarea și desfășurarea licitației, printre care „întârzierea cu peste 6 luni a procedurilor de lucru, erorile flagrante de parcurs datorită precarității documentației, lipsa de profesionalism a comisiei și a evaluatorilor, netransparența și carențele dialogului cu producătorii de manuale”.

În opinia UER, pentru găsirea unei soluții, specialiștii din minister „ar putea să privească” la sistemul de evaluare și de achiziție din țările europene. „Vor constata că, mai peste tot, nu ministerele educației achiziționează manuale, ci școlile, de pe o piață liberă și concurențială, având la dispoziție o subvenție din partea statului și alte fonduri atrase pe plan local”, susțin editorii în comunicatul de presă. Potrivit acestora, piața liberă și concurențială, cu protecție socială „țintită”, reprezintă „singura soluție rezonabilă”. AGERPRES