pricopie_remus8.jpgMinisterul Educaţiei nu va organiza concursul pentru ocuparea posturilor de directori până când nu va exista o viziune foarte clară privind profilul pe care ar trebui să-l aibă o astfel de persoană, fapt vizat de un proiect european care se derulează în prezent, a declarat luni, la Bruxelles, ministrul educaţiei naţionale Remus Pricopie.

Ministrul Remus Pricopie a reprezentat România la secţiunea educaţie a Consiliului UE pentru Educaţie, Tineret, Cultură şi Sport, care a avut printre principalele puncte de pe agendă „leadership-ul” în educaţie.

„Deşi s-a recunoscut că educaţia ţine de modul de organizare la nivelul fiecărei ţări, de legislaţia naţională, şi că nu există acquis comunitar, cu toate acestea o serie de probleme din zona educaţiei, inclusiv cea care vizează conducerea şcolilor, ar trebui să fie abordate cel puţin după principii comune. Ori mesajul care s-a transmis astăzi este acela că avem nevoie de profesionişti care să conducă şcolile, pentru că în funcţie de modul în care aceste şcoli sunt conduse putem să avem rezultate mai bune sau mai puţin bune”, a declarat Pricopie în cadrul unui briefing de presă, precizând că, potrivit unei statistici prezentate în Consiliu, 30-40% din rezultatele unei şcoli ţin de modul în care aceasta este guvernată.
El a precizat că în România se derulează în prezent un proiect european prin care se doreşte identificarea „profilului dezirabil” pentru persoanele care lucrează pe poziţii manageriale în şcoli. „Deci practic ar trebui să avem profilul unui director din ministerul educaţiei, profilul unui inspector şcolar general, profilul unui director de liceu, fără să ne gândim la persoane, ci la competenţele, experienţa pe care trebuie să le aibă un om care urmează să ocupe un astfel de loc. Dacă vă aduceţi aminte am anunţat în urmă cu mai mult timp că vom declanşa procesul de titularizare a directorilor, deci practic concurs pentru aceste posturi, dar nu vom face acest lucru până când nu avem o viziune foarte clară vizavi de ceee ce ne dorim de la un director de şcoală sau de la cei care lucrează în inspectorate”, a mai spus Remus Pricopie.
Un alt subiect discutat la Consiliul Educaţie a fost internaţionalizarea învăţământului superior. La acest punct, Remus Pricopie a vorbit despre o „dinamică accelerată” de creştere a numărului de studenţi sau profesori care activează în universităţi din străinătate, dar a precizat că în acelaşi timp există şi un proces important de schimbare a programelor universitare în funcţie de „dinamica globalizării şi internaţionalizării diferitelor teme”. AGERPRES