Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49 „a rezolvat multe probleme sistemice moştenite de la Legea Educaţiei Naţionale”, despre care susţine că a fost „gândită insuficient”.

„Utilizarea instrumentului OUG este legală. În această ordonanţă am rezolvat multe probleme sistemice pe care, din păcate, le moştenim de la Legea 1, care a fost gândită insuficient. În primul rând, funcţionarea consiliilor de administraţie. Nu se ştia clar de fapt cine conduce consiliul de administraţie. Aveai probleme de cvorum dacă îţi lipsea o persoană din consiliu sau dacă nu era nominalizat unul blocai tot consiliul de administraţie. În acest act normativ am precizat foarte clar că poţi să funcţionezi cu două treimi cvorum, dar, dacă nu reuşeşti să ai două treimi cvorum, la următoarea şedinţă este suficient să ai jumătate plus unu. Nu s-a schimbat nimic, ci s-a dat o funcţionalitate mai clară”, a spus Pricopie.

Potrivit acestuia, proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliilor de administraţie unităţilor din învăţământul preuniversitar nu se putea face fără aceste modificări. „Regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliilor de administraţie şi regulamentul şcolar nu aveau cum să fie înaintate de Ministerul Educaţiei ca documente în dezbatere şi apoi aprobate fără modificare Legii Educaţiei Naţionale prin OUG 49. Ca urmare a acestor modificări suntem în discuţii cu sindicatele pe marginea celor două documente. Primul document, din câte am înţeles, a fost deja parcurs, urmează să le mai retuşăm un pic şi să le aprobăm. Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ probabil că va mai dura o săptămână pentru că vreau să dau posibilitate odată cu începerea anului şcolar şi colectivelor din şcoli să trimită observaţii dacă au, urmând ca probabil până spre sfârşitul lunii documentul să fie aprobat. El intră în vigoare în momentul în care este aprobat. Acolo ţinem cont şi de observaţiile elevilor. Este normal să ai totul în acelaşi loc şi să nu trimiţi omul la 10 documente ca să se clarifice cum stau lucrurile în unitatea de învăţământ”, a explicat ministrul Educaţiei.
El este de părere că trebuie reglementate „foarte bine la nivel de lege” şi chestiunile referitoare la cadrele didactice care participă la fraudarea examenelor. „Acolo trebuie să ai tot, şi elemente de etică. Subiectul nu este 100% rezolvat, pentru că sunt unele lucruri pe care eu simt nevoia să le întărim la nivel de lege, pentru că în momentul de faţă avem mari probleme atunci când ai o situaţie de desfacere a contractului de muncă şi legea nu te ajută foarte tare, chiar dacă evidenţa este clară: a săvârşit un fapt pe care nu ai cum să îl mai accepţi în sistemul de educaţie”, a susţinut Remus Pricopie.
În opinia sa, simplul fapt că un profesor participă la un act de fraudare a unui examen este suficient pentru a fi dat afară din sistemul de educaţie. „După părerea mea, simplul fapt că un profesor participă la un act de fraudare a unui examen este suficient ca să îl dai afară din sistemul de educaţie, nu numai acum, ci pentru totdeauna”, a subliniat Pricopie.

Ministrul Educaţiei a spus că o altă modificare adusă de OUG 49 prevede că profesorilor cu 25 de ani vechime li s-a redus norma didactică de la 18 la 16 ore pe săptămână pentru a avea timp şi pentru pregătirea orelor, pentru corectarea lucrărilor şi pentru alte activităţi. „Am redus acum două luni, cu ocazia adoptării OUG 49, norma didactică de la 18 ore pe săptămână la 16 ore. Înseamnă o încărcare mai redusă şi profesorul trebuie să aibă timp şi pentru pregătirea orelor. De asta profesorul nu predă opt ore pe zi, ci 16-18 ore pe săptămână, pentru că restul orelor până la opt ore pe zi lucrătoare, adică 40 de ore pe săptămână, sunt ore în care profesorul desfăşoară activităţi de pregătire, de corectare a lucrărilor, diverse alte activităţi””, a declarat demnitarul. AGERPRES