Rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, a adresat „un apel la responsabilitate” politicienilor care „doresc să implice şcoala în strategiile lor electorale” pe fondul pandemiei de COVID-19, el afirmând că sunt „corecte” măsurile adoptate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării privind utilizarea instrumentele online de învăţare în localităţile cu o rată mare de infectare cu SARS-CoV-2.

„Sunt tot mai mulţi politicieni şi formaţiuni politice care cer redeschiderea şcolilor din toată ţara şi reluarea cursurilor în sistem clasic. Unii dintre aceştia utilizează inclusiv publicitatea online, susţinută financiar cu bani din fondul de campanie electorală (deci şi de la bugetul de stat), pentru a promova astfel de mesaje. Aşa cum nu am ezitat să-l critic public pe Ludovic Orban, atunci când a folosit inspectoratele şcolare şi anumite universităţi în negocierile sale politice, la fel nu ezit azi să spun că partidele şi politicienii care doresc să implice şcoala în strategiile lor electorale, pe fondul pandemiei COVID-19, greşesc profund. Măsurile adoptate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în strânsă consultare cu Ministerul Sănătăţii, de a utiliza instrumentele online de învăţare, în localităţile cu rată mare de infectare cu SARS-CoV-2, sunt corecte”, a declarat Pricopie, citat într-un comunicat de presă transmis de SNSPA.

El a adăugat că desfăşurarea cursurilor în mod clasic implică un risc „crescut de contaminare”, în condiţiile în care, zilnic, sunt „milioane de elevi, părinţi, profesori, personal didactic auxiliar şi de serviciu care fac naveta către şcoală”.

„De asemenea, este bine cunoscut faptul că minorii nu respectă cu rigurozitate măsurile de prevenţie (ţine de specificitatea grupei de vârstă), ceea ce face iluzorie ipoteza siguranţei în şcoli, în cazul localităţilor cu multe cazuri COVID-19. Prin urmare, menţinerea şcolilor deschise în comunităţile afectate de pandemie contribuie la escaladarea problemelor de sănătate publică, nu la reducerea lor, iar alternativa şcolii online este singura raţională”, a transmis Pricopie.

Potrivit acestuia, comparaţia cu celelalte ţări europene este utilă, dar „numai” dacă este realizată „într-o manieră completă şi obiectivă”. AGERPRES