pricopie-remus5.jpgMinistrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat marţi că rezultatele slabe de la simularea la evaluarea naţională la clasa a VIII-a nu trebuie să conducă la sărăcirea programei din punctul de vedere al informaţiei, ci la o mai bună mobilizare a elevilor.

„În sectorul educaţie nu iei o decizie peste noapte şi ca urmare a unui rezultat slab la o simulare. Programele şcolare în principal pe ciclul primar şi pe gimnaziu sunt destul de apropiate de la o ţară la alta. (…) Faptul că elevii au obţinut rezultate slabe la această simulare nu cred că trebuie să ne conducă la sărăcirea programei din punct de vedere al informaţiei, ci cred că trebuie să ne conducă într-o altă direcţie – o mai bună mobilizare a elevilor pentru că la această simulare ştim că a existat un grad de demobilizare destul de mare şi la urma urmei o simulare are ca scop să atragă atenţia elevilor că au examen peste patru luni şi că trebuie să înceapă un proces de pregătire cât se poate de sistematic”, a afirmat Pricopie, la Palatul Parlamentului.

El a arătat că le-a cerut inspectorilor şcolari să poarte discuţii cu directorii. „Am făcut videoconferinţă cu toţi inspectorii şcolari generali, generali adjuncţi, inspectorii de matematică, inspectorii de română şi maternă şi i-am rugat să înceapă o serie de discuţii cu directorii, să meargă pe grupe, pentru că un tip de discurs ai în cazul şcolilor unde rezultatele au fost bune şi alt tip de măsuri se impun la şcolile cu rezultate foarte slabe. Avem în Bucureşti unitate de învăţământ care nu a luat la matematică nicio notă de cinci. Prin urmare evident că trebuie să te duci acolo (…) să vezi exact de ce suntem în această situaţie, profesorii au făcut ceea ce trebuiau să facă. Elevii îşi fac temele, participă la clase?. (…) Acolo unde nu se îmbunătăţeşte nimic de la un an la altul înseamnă că ai o problemă fie de management, fie de profesor, fie de comunitate foarte săracă. Eu cred că trebuie să abordăm lucrurile cu profesionalism, cu calm pentru că interesul nostru este să îmbunătăţim sistemul, nu să îl bulversăm mai tare”, a spus ministrul Educaţiei. AGERPRES