profesori_invatand.jpgReprezentanti din 15 tari participa in perioada 29-31 mai la Conferinta europeana „Asigurarea calitatii in formarea profesionala continua a profesorilor – prioritati si perspective”, organizata de Universitatea din Bucuresti.

La manifestare, desfasurata sub egida European Network for Teacher Education Policies (ENTEP), organizata in parteneriat cu Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii si Centrul National de Formare a Personalului din Invatamantul Preuniversitar, sunt prezente personalitati din Irlanda, Germania, Spania, Cipru, Austria, Estonia, Grecia, Belgia, Luxemburg, Portugalia, Suedia, Ungaria, Slovenia, Danemarca si Comisia Europeana.

Prorectorul Universitatii din Bucuresti, Romita Iucu, a spus in deschiderea evenimentului ca obiectivul conferintei este acela de a analiza politicile de formare educationale. „In timpul conferintei se vor face propuneri pentru imbunatatirea legislatiei nationale si europene in ceea ce priveste formarea continua a cadrelor didactice”, a spus Iucu.

Prezent la deschidere, secretarul de stat in Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii Mihnea Costoiu a subliniat faptul ca dascalii nu mai trebuie sa fie „simpli executanti”, ci sa invete copiii sa deprinda abilitati. „E foarte important sa dispunem de cadre didactice de o inalta formare pentru a avea un sistem de educatie bun. Cadrele didactice trebuie sa fie absolvente de invatamant superior sau institute similare si trebuie sa se implice in proiecte de cercetare si in aplicarea acestora” – a sustinut Costoiu.

Rectorul Universitatii din Bucuresti, Ioan Panzaru, a afirmat ca este necesar un cadru legal pentru ca tinerii care sunt angajati la facultati sa fie sub mentoratul unui profesor mai vechi o perioada de timp. Panzaru a aratat ca in unele localitatii predau profesori care au doar examenul de bacalaureat. „In aceste conditii putem spera la conservarea sistemului educational, si nu la un progres”, este de parere rectorul. In opinia sa, orizontul de timp in ceea ce priveste schimbarea nu este unul pe termen mediu, ci unul pe termen lung.

In legatura cu descentralizarea sistemului educational, Panzaru spera ca acest proces sa nu fie aplicat la nivelul formarii continue. Potrivit organizatorilor, conferinta va reprezenta un moment de referinta pentru definirea politicilor europene in domeniul formarii continue a personalului didactic – avem in vedere abordarile europene ale formarii continue, cadrul european al calificarilor si dezvoltarea profesionala continua.

O problema distincta o vor constitui aspectele referitoare la continuitatea si schimbarile ce apar in procesele de dezvoltare profesionala – dezvoltarea unor instrumente specifice de analiza de nevoi in domeniul formarii, normativitate si creativitate in procesele de dezvoltare profesionala. De asemenea, participantii vor dezbate si analiza impactul proceselor de formare continua asupra calitatii institutiilor scolare.

Reuniunea de la Bucuresti are ca obiective: diseminarea rezultatelor de succes si analiza factorilor care pot interveni in buna desfasurare a programelor de formare continua, analiza rolului pe care-l ocupa formarea continua in sistemul de asigurare a calitatii in invatamant, cunoasterea cadrului legislativ si a contextelor de aplicare a metodologiei de formare continua din mai multe tari, crearea de parteneriate in vederea initierii si desfasurarii optime de noi programe si activitati de formare continua.

Cu prilejul reuniunii, in holul Facultatii de Psihologie are loc vernisajul expozitiei „Armonii cromatice”, ai carei autori sunt elevi ai Scolii nr. 1 din Chitila si ai Clubului Copiilor Buftea din judetul Ilfov.