Reprezentanţii Primăriei Reşiţa, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin şi ai agenţilor economici reşiţeni au avut marţi o primă întâlnire tripartită cu scopul concretizării unui plan de acţiune pentru înfiinţarea şcolilor duale. Primarul Ioan Popa a apreciat, la finalul întâlnirii, atitudinea pro-activă a agenţilor economici, subliniind că toate categoriile instituţionale apreciază în mare măsură oportunitatea programelor de formare în sistem profesional – dual.

„Un sistem şcolar similar funcţionează în Timişoara încă din anul 2012. Eu voi urmări, cel puţin bilunar, evoluţia evenimentelor. Vom comunica pe e-mail cu toţi cei care au participat la această întâlnire, astfel încât să ne punem de acord cu ceea ce putem să facem. Mai departe, se intră în detalii. Acolo unde au nevoie de clase, ca să dau un exemplu, au nevoie de sudori, trebuie văzut dacă şcolile au profesori ce pot să facă acest lucru sau vor trebui să facă o recalificare pentru a putea preda specializările respective. Agenţii economici sunt neîncrezători, sunt speriaţi că îşi caută oameni, dar nu găsesc. Important este că sunt pro-activi şi îşi doresc să participe la astfel de acţiuni care, cred eu, vor avea succes”, a declarat primarul municipiului Reşiţa, Ioan Popa.

Cu acest prilej, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin au precizat că Ministerul Educaţiei pregăteşte o clasă pilot, în Reşiţa, pentru anul viitor. Potrivit primarului, o singură clasă nu este suficientă, fiind nevoie de cel puţin două clase, una de bucătari şi una de ospătari.

„Ne-am întâlnit, deja, cu un an înainte de anul şcolar 2017 – 2018, ceea ce ne dă timpul necesar pentru a pune la punct câte clase avem nevoie şi în ce domenii. Este foarte bine că toate categoriile instituţionale apreciază în mare măsură oportunitatea programelor de formare în sistem profesional – dual, care prezintă o serie de avantaje, de la învăţarea în condiţii reale de muncă, descoperirea abilităţilor pentru profesie, până la interacţiunea cu angajaţii experimentaţi sau posibilitatea de a câştiga un salariu, o bursă sau subvenţii şi familiarizarea cu domeniul respectiv”, spune Ioan Popa.

Practic, se doreşte introducerea rutei profesionale complete, astfel încât să se poată asigura pregătirea elevilor, după finalizarea clasei a VIII-a, pentru calificări orientate către nevoile imediate ale pieţei muncii.

La întâlnire au participat reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin şi ai mai multor unităţi de învăţământ din oraş, printre care, Colegiul Economic al Banatului Montan, Colegiul Tehnic şi Colegiul Tehnic Cărăşan. AGERPRES