grup scolar bivolarie.jpgGrupul Şcolar Bivolărie din localitatea suceveană Vicovu de Sus găzduieşte, în această săptămână, în cadrul proiectului european HIPEN, o întâlnire a profesorilor care predau în şcoli speciale pentru copii cu deficienţe de auz din România şi alte şapte ţări europene.

Potrivit administratorului public al Consiliului Judeţean Suceava, Irina Vasilciuc, la acţiunea de la Vicovu de Sus participă, în perioada 21 – 25 noiembrie, 32 de profesori din ţară, dar şi din Finlanda, Franţa, Norvegia, Ungaria, Polonia, Marea Britanie şi Slovacia. Din România, alături de cadrele didactice de la Grupul Şcolar Bivolărie, participă şi dascăli de la Liceul pentru Deficienţi de Auz din Cluj-Napoca.

Aceasta este a III-a întâlnire în cadrul acestui proiect cu profesionişti în surdopedagogie, discuţiile vizând, în principal, implicarea comunităţii în integrarea persoanelor cu deficienţe de auz în societate. HIPEN este o reţea europeană a specialiştilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul deficienţei de auz. În august 2007, reprezentanţii instituţiilor partenere HIPEN au semnat ”Memorandum of Understanding”, acord ce reglementează modul în care funcţionează reţeaua.

Grupul Şcolar Bivolărie a fost primit ca nou membru al HIPEN la Adunarea Generală HIPEN din 2010, care a avut loc la Kremnica, în Slovacia, unde s-au reunit profesionişti din nouă ţări (Norvegia, România, Polonia, Franţa, Cehia, Slovacia, Finlanda, Ungaria, Franţa), care lucrează cu persoane cu probleme auditive. În cadrul întâlnirii organizate la Kremnica s-au aprobat aplicaţiile de aderare depuse de instituţiile pentru deficienţi de auz care doresc să devină membri ai reţelei HIPEN, s-au identificat elementele comune, diferenţele şi priorităţile în ceea ce priveşte membrii reţelei, s-a prezentat şi comparat situaţia existentă, pentru fiecare ţară în ceea ce priveşte copiii/elevii cu deficienţe de auz şi asociate, abordându-se în acest sens subiecte privind modul de organizare a activităţii instructiv – educative (curriculum, metode de reabilitare utilizate) şi s-au realizat prezentări ale activităţii de către fiecare instituţie. AGERPRES