pisa 2009.jpgRezultatele obţinute pentru anul 2009 la testele PISA sunt „aproape identice” cu cele obţinute de România la precedentul ciclu al programului (poziţia 49 din 65 de ţări participante în 2009 faţă de locul 47 din 59 de ţări participante în 2006), informează un comunicat de presă al MECTS.

Raportul internaţional PISA 2009 „Results: What stundents know and can do / Rezultate: Ce ştiu şi pot face elevii” (vol. I) arată că pe scala generală Citire/Lectură (domeniu principal pentru evaluarea din 2009, în funcţie de care se face clasificarea finală), România ocupă poziţia 49 din 65 de ţări participante, cu un scor mediu statistic de 424, semnificativ sub media ţărilor OECD participante la această clasificare.

Pe scala domeniului Matematică scorul mediu obţinut este de 427, iar pe scala domeniului Ştiinţe scorul este de 428. În ambele situaţii rezultatele sunt semnificativ sub media ţărilor OECD participante.


‘Rezultatele Raportului PISA 2009 sintetizează starea învăţământului românesc, la momentul preluării mandatului meu de ministru. Cifrele nu fac decât să confirme o stare de fapt asupra căreia am atras în nenumărate rânduri atenţia şi pe care încercăm să o schimbăm inclusiv prin elaborarea noii Legi a Educaţiei Naţionale. Învăţământul românesc are, prin Legea Educaţiei Naţionale asumată de Guvernul României, o şansă reală de modernizare şi sper din suflet ca toţi politicienii noştri să înţeleagă importanţa momentului. Nu voi accepta ca interesele ilegitime din mediul universitar să compromită această Lege’, a declarat ministrul Daniel Funeriu, potrivit comunicatului menţionat.


Marţi, la Secretariatul OECD – Educaţie din Paris, a fost făcut public Raportul internaţional OECD – PISA 2009 pentru Evaluarea Elevilor. Centrul Naţional Pisa 2009 a organizat testarea elevilor de 15 ani, eşantionaţi de Consorţiul Pisa 2009 în data de 18 martie 2009. La testare au participat 4.776 de elevi din 159 de instituţii de învăţământ din România. România a participat la programul OECD – PISA 2009 (Programul Internaţional OECD pentru Evaluarea Elevilor), conform HG nr. 915 din 08.08.2007, publicată în Monitorul Oficial nr. 564 din 16.08.2007. Centrul Naţional Pisa 2009 a fost înfiinţat, în baza OMECT nr. 1880 din 31.08.2007, de către Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare din Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP), actualmente Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE). AGERPRES