ferry-de-rijcke.jpgPresedintele Standing International Conference of Inspectorates (SICI), Ferry de Rijcke, a declarat ca exista discrepante mari intre Romania si celelalte tari europene in ceea ce priveste infrastructura scolilor si pregatirea personalului didactic.

„Exista in Romania scoli bune, dar si scoli cu profesori slabi. O scoala este buna daca ofera valoare adaugata elevilor sai. Exista, in multe tari, scoli cu rezultate foarte bune pe hartie, dar acest lucru nu inseamna ca aceste scoli sunt foarte bune. O scoala buna este una care creeaza conditii optime pentru elevii sai”, a explicat presedintele SICI.

Potrivit acestuia, exista tari europene ale caror sisteme de educatie par perfecte, dar in realitate acestea prezinta „nereguli”. Ferry de Rijcke a dat ca exemplu Danemarca, tara in care aproape 15% dintre elevii care termina scoala primara nu citesc si nu scriu bine. „Important este nu sa ne gandim sa ajungem la nivelul altor tari europene, ci sa facem ce este nevoie pentru educatia din Romania, in aceasta tara. Este foarte important sa se asigure o educatie de calitate pentru toti copiii. Dezvoltarea unui sistem necesita timp si investitii, dar timpul este cel mai important. Sistemul trebuie sa se ajusteze la starea ce caracterizeaza tara. Nu suntem separati, ci suntem in aceeasi barca si trebuie sa invatam unii de la altii”, a declarat presedintele SICI.

Referindu-se la evaluarea scolilor, presedintele Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, Serban Iosifescu, a aratat ca agentia pe care o conduce va evalua unitatile de invatamant si le va compara cu altele de acelasi nivel. „ARACIP va compara scolile din mediul rural cu scoli tot din mediul rural. Nu poti compara un liceu precum Gheorghe Lazar cu cel din Dragomiresti, dar asta nu inseamna ca in Dragomiresti nu se face carte”, a explicat seful ARACIP.

ARACIP este membru cu drepturi depline al SICI din anul 2007. SICI a fost infiintata in 1995 si numara 40 de membri din 25 de state europene. SICI ofera membrilor sai servicii de dezvoltare profesionala in domeniul inspectiei si al evaluarii externe a institutiilor de invatamant.