Un program pilot ce are ca scop evaluarea aptitudinilor, intereselor şi trăsăturilor de personalitate ale elevilor de clasa a VII-a de la şcolile din Zalău, precum şi a opţiunilor şcolare şi profesionale ale acestora, în scopul orientării profesionale, va fi implementat în acest an Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională (CJRAE) Sălaj.

Motivaţi pentru carieră – explorarea opţiunilor şi resurselor personale ale elevilor prin metode moderne de consiliere în carieră, în scopul orientării şcolare şi profesionale este un program dezvoltat şi implementat de către Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Sălaj, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj, Consiliul Judeţean Sălaj şi zece unităţi de învăţământ de nivel gimnazial din Municipiul Zalău, bucurându-se de susţinere şi sprijin financiar din partea companiei Tenaris Silcotub„, potrivit unui comunicat de presă remis luni, de CJRAE Sălaj.

Programul va fi lansat oficial miercuri şi se va desfăşura în perioada februarie – noiembrie, având ca grup ţintă elevii claselor a VII-a din unităţile de învăţământ de nivel gimnazial din Municipiul Zalău

„Scopul programului este evaluarea aptitudinilor, intereselor şi trăsăturilor de personalitate ale fiecărui elev din grupul ţintă, precum şi a opţiunilor şcolare şi profesionale ale acestora, în scopul autocunoaşterii, dezvoltării personale şi orientării optime la nivel şcolar şi profesional, în acord cu resursele personale. Prin intermediul unei platforme educaţionale online, elevii vor fi evaluaţi gratuit sub aspectul potenţialului personal, al intereselor profesionale, generându-se astfel un profil personal complex sub forma unui raport digital, ce va reprezenta potrivirea cu principalele alternative educaţionale/domenii profesionale. În plus, intervenţia va fi personalizată la nivelul fiecărui elev”, se arată în comunicatul menţionat.

Activităţile nu vor viza doar elevii, ci şi părinţii acestora. În cadrul activităţilor de consiliere a părinţilor se vor discuta aspecte legate de importanţa orientării şcolare şi profesionale a elevilor şi rolul părintelui în acest proces; prezentarea şi discutarea rezultatelor cuprinse în Portofoliul digital al elevului şi a raportului combinat generat prin aplicarea chestionarelor şi a testelor din cadrul programului; cunoaşterea şi dezvoltarea capacităţilor şi intereselor propriului copil; identificarea unor opţiuni şcolare şi profesionale corelate cu caracteristicile personale identificate.

„Rezultatele obţinute în urma activităţilor desfăşurate în cadrul programului vor utile în vederea stabilirii traiectoriei educaţionale şi profesionale personalizate. Iar pentru că educaţia se fundamentează în familie, se consolidează în şcoală şi se reflectă asupra mediului socio-economic, dorim să dezvoltăm un parteneriat durabil între aceşti trei piloni educaţionali care să eficientizeze decizia de carieră, ţinând cont de profilul vocaţional al fiecărui elev”, mai relatează sursa citată. AGERPRES