Şcoala online este anevoioasă pentru copiii din familii sărace, susţine fosta şefă a IŞJ Timiş

Sistemul de şcoală obligatorie online este anevoios pentru copiii care provin din familii sărace sau în care sunt mai mulţi şcolari, întrucât nu au posibilitatea de a avea un sistem de comunicare digitalizat, a declarat fosta şefă a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Timiş, Aura Danielescu.

“Sunt unităţi de învăţământ unde copiii provin din medii mai favorizate şi acolo în mod evident se pot descurca, însă, în contextul în care de la Ministerul Educaţiei se cere o monitorizare foarte clară a muncii fiecărui cadru didactic, au început de săptămâna trecută, inclusiv, educatoarele să solicite copiilor participare la astfel de activităţi. Ori dacă sunt în familii cel puţin doi copii, este greu de crezut că se descurcă chiar şi familiile care au deja un calculator în casă, care au conexiune la internet. (…). De asemenea, sunt familii care mi-au spus că nu îşi permit, în actuala situaţie de criză, nici să-şi reînnoiască o cartelă pentru telefon, cu atât mai puţin să cumpere un laptop”, a afirmat Aura Danielescu.

Ea a mai subliniat că există situaţii în care copiii cu cerinţe educative speciale, care provin cu adevărat dintr-un mediu defavorizat, nu au fost cuprinşi deloc în acest plan de monitorizare a continuării activităţii. “Mai mult, avem copii din mediul rural, am exemplul meu, unde eu trebuie să listez fişele, să le las la poartă, să intru în casă şi să vină părinţii să-şi ia fişele de pe gard, pe rând, astfel încât să poată ajunge fişele la copilaşi să rezolve cerinţele, inclusiv cu mine prin telefon. Mi-au spus mulţi părinţi că nu se pot descurca, le este foarte greu. Ori în Ordinul de ministru există un paragraf în care se spune că părinţii sunt obligaţi să asigure participarea copilului la activitatea online. Care este modalitatea prin care noi putem obliga părinţii să le cumpere calculatoare, într-un moment în care ei abia reuşesc să-şi achite cheltuielile uzuale, nemaiavând bani să-şi încarce telefoanele, să-şi cumpere cartele, darămite să cumpere nişte device-uri pentru instalarea unor aplicaţii”, a punctat Aura Danielescu.

Ea a mai menţionat că a reuşit să obţină 100 de calculatoare prin apelul public pe care l-a făcut când era în funcţie şi care au ajuns la şapte şcoli, iar alte 200 de calculatoare au venit prin “Ateliere fără frontiere” pentru alte 10 unităţi de învăţământ.

Aura Danielescu a subliniat că, indiferent cine a condus Ministerul Educaţiei, “nu s-a gândit niciodată să pregătească oamenii pentru astfel de situaţii pentru că, din când în când, activităţile online ar fi fost utile, atractive şi poate astăzi nu aveam atâţia oameni nepregătiţi, copii şi cadre didactice, care nu au acasă calculator sau conexiune”. AGERPRES