gavrila_camelia2.jpgŞefa Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, Camelia Gavrilă, a declarat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că doreşte reconfigurarea învăţământului tehnic prin fuzionarea fostelor licee industriale.

Camelia Gavrilă a dat asigurări că această procedură va duce la relocarea claselor şi a dascălilor şi nu va duce la diminuarea locurilor de muncă pentru personalul didactic titular, auxiliar sau nedidactic. „Există fără îndoială o continuitate, o interrelaţionare între anii şcolari, între strategii, analize, diagnoze şi prognoze, fapt pentru care asistăm în fiecare an la un proces de reglări şi autoreglări succesive. În contextul creşterii calităţii în educaţie şi al unei corelări realiste la cererea de pe piaţa muncii, întreaga reţea de învăţământ tehnologic a fost supusă unei analize atente, fiind consultate sindicatele, agenţii economici, în cadrul unor întâlniri de lucru, încă din luna octombrie, în vederea adoptării unei strategii bazate pe principiile descentralizării reale”, a spus Camelia Gavrilă, şefa ISJ Iaşi.

Conform sursei citate, primele discuţii privind fuzionarea vizează Liceul Tehnologic „Nicolina”, Liceul Tehnologic „D. Mangeron” şi Liceul Tehnologic „Ştefan Procopiu”, care au profil mecanică, electric şi electronică şi automatizări. O altă fuzionare va fi între Liceul Tehnologic „C. Brâncuşi”, Liceul Tehnologic „Radu Cernătescu” – ambele cu profil protecţia mediului, agricol, tehnic, resurse naturale. A treia fuzionare se va efectua între Colegiul Tehnic de Transporturi şi Liceul Tehnologic „Anghel Saligny”, care au profil construcţii, instalaţii şi lucrări publice, mecanică. De asemenea, o fuzionare se va face şi între Şcoala „Gh. Mârzescu” şi Colegiul Tehnic de Electronică şi Telecomunicaţii.

„Prin demersurile sale, ISJ vizează un nivel ridicat de ocupare a forţei de muncă furnizată de absolvenţii de învăţământ tehnic, un nivel ridicat de productivitate şi de coeziune socială, eficientizarea învăţământului ieşean şi corelarea acestuia cu standardele europene, depăşirea rezultatelor şcolare modeste, a strategiilor de supravieţuire şi perpetuare a unei situaţii nesigure în liceele tehnologice, încercarea de eficientizare a costurilor pentru educaţie şi de formare a unor licee puternice, cu meserii atractive şi cu un marketing educaţional persuasiv”, a mai spus Camelia Gavrilă. AGERPRES