Şeful IŞJ Brăila consideră că pentru restructurarea reţelei şcolare este nevoie de 35 microbuze şi patru autobuze

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Brăila, Viorel Botea, consideră că pentru restructurarea reţelei şcolare din judeţ este nevoie de 35 microbuze şi patru autobuze, pentru a se asigura transportul elevilor dintr-o localitate în alta.

Potrivit analizei prezentate de şeful IŞJ Brăila, ar fi necesare nouă microbuze de 16+1 locuri, şase microbuze 19+1 locuri, opt microbuze 24+1 locuri, şase microbuze 28+2 locuri, şase microbuze de 31 locuri şi patru autobuze de 50+1 locuri.

“Toţi primarii au fost extrem de pozitivi în ceea ce priveşte restructurarea reţelei şcolare. Până acum, atât în municipiu, cât şi în judeţ, am restructurat reţeaua şcolar ‘soft’, ca să spunem aşa, cu sprijinul autorităţilor locale, la propunerile instituţiilor şcolare şi cu hotărârea consiliilor locale. Urmează că, în anul şcolar 2021- 2022, să rezolvăm problema cu microbuzele şi transportul elevilor şi să restructurăm întreaga reţea şcolară din Brăila”, a afirmat Botea.

Şeful ISJ a precizat că restructurarea reţelei şcolare este necesară în condiţiile în care există o reducere semnificativă a numărului de elevi în şcolile din judeţ, motiv pentru care se va merge pe ideea comasării tuturor şcolilor care funcţionează cu un număr sub 300 de elevi.  “Aceste schimbări sunt absolut necesare, dat fiind ca în ultimii ani au fost numeroase discuţii, probleme financiare şi probleme cu copiii, cu încadrările, cu normarea. Noua reţea şcolară trebuie să fie adaptată noilor realităţi. Se vor comasa unele şcoli, care funcţionează cu mai puţin de 300 de elevi, aşa cum prevede legea.   Vom gândi sistemul împreună cu toţi colegii, cu autorităţile locale, cu asociaţiile de părinţi, pentru a găsi cea mai bună soluţie vizavi de noua reţea şcolară. Toate administraţiile locale au un an şi jumătate la dispoziţie ca să pună toate resursele necesare, pentru ca acele şcoli care rămân cu personalitate juridică să fie şcoli de nivel european”, a mai declarat Viorel Botea. AGERPRES