În data de 9 noiembrie, la Cluj-Napoca, s-a desfăşurat o nouă etapă a proiectului “Tinerii împotriva violenţei”, proiect pe care Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului îl desfăşoară în parteneriat cu Organizaţia Salvaţi Copiii, Agenţia OSC şi Institutul pentru Ştiinţe ale Educaţiei.

Seminarul “Combaterea violenţei în şcoli – o mai bună comunicare între şcoală, părinţi şi elevi” – s-a bucurat de prezenţa a peste 65 de persoane, directori de colegii, licee şi grupuri şcolare din judeţele Cluj şi Sălaj, reprezentanţi ai Inspectoratelor Şcolare a celor două judeţe, profesori psihologi, membri ai consiliilor de administraţie a şcolilor, autorităţi locale şi judeţene. Intâlnirea a avut ca punct central căutarea unor metode eficiente de comunicare internă şi externă în vederea prevenţiei şi combaterii violenţei şcolare.


După prezentarea detaliilor despre proiect dna. Marinela Marc, Inspector şcolar general adjunct în cadrul ISJ Cluj, a prezentat poziţia instituţiei referitor la această problematică. Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Cluj a fost repezentat de dna. Mariana Tecar care a vorbit despre parteneriatele şi colaborarea eficientă cu unităţile şcolare de învăţământ, dar şi importanţa acestora pentru prevenţia violenţei în cadrul şcolilor. Întâlnirea a continuat cu prezentarea dnei. Anca Axente – profesor psiholog în cadrul CJRAE Cluj, care a susţinut o prelegere intitulată sugestiv Identificarea şi gestionarea situaţiilor de violenţă din mediul şcolar. Prima parte a seminarului a continuat cu prezentarea doamnei Adina Florian – Consilier şcolar la Grupul Şcolar “Mihai Viteazul” din Zalău care a prezentat participanţilor concluzii ale cursurilor de formare organizate în cadrul proiectului de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. La final, dna. Mihaela Griga, director al

Departamentului pentru pace şi dezvoltare din cadrul PATRIR, a propus persoanelor prezente la întâlnire soluţii prin care pot implica elevii în activităţi menite să prevină comportamentele violente.

În partea a doua, participanţii au primit draftul Ghidului de comunicare în varianta printată şi au fost rugaţi să vină cu sugestii referitoare la îmbunătăţirea acestuia. Au fost formate echipe iar după timpul alocat pentru a analiza ghidul, câte un reprezentant al fiecărei echipe a prezentat concluziile. Ideile se vor regăsi în forma finală a Ghidului de comunicare, seminarul fiind înregistrat audio.