invatarea_integrata.jpgEditura Polirom a publicat, in colectia “Collegiu. Stiintele educatiei”, volumul “Invatarea integrata. Fundamente pentru un curriculum transdisciplinar”, de Lucian Ciolan. Cartea are 280 de pagini si poate fi achizitionata la pretul de 22.95 RON.
In contextul unui interes mereu in crestere fata de noile abordari si metodologii ale educatiei, lucrarea analizeaza problematica vasta a educatiei integrate, constituind in egala masura un demers academic si de mobilizare in vederea identificarii celor mai bune modalitati de reforma a curriculumului din perspectiva interdisciplinaritatii.

Ideea fundamentala a acesteia este ca dezvoltarea personala si sociala a individului prin educatie trebuie sa se produca mai ales in contexte integrate (multi-, inter- sau transdisciplinare), concretizate in temele cross-curriculare. Adresindu-se specialistilor in educatie si studentilor de la facultatile de profil, “Invatarea integrata” aduce clarificari intr-un domeniu de maxima actualitate, tinind cont de cei trei piloni pe care se fundamenteaza paradigma abordarii integrate a curriculumului: epistemologic, social si pedagogic.

Din cuprins, mentionam capitolele: “Fundamentele epistemologice, sociale si pedagogice ale abordarii integrate a curriculumului”; “Noile teorii din cadrul stiintelor: rasturnarea tiparelor gindirii disciplinate”; “De la rationalitatea transversala la curriculumul ca praxis”; “Disciplina: repere etimologice, surse si evolutii istorice”; “Repere pentru generarea strategiilor didactice”; “Temele cross-curriculare”.