Senatorul PNL Vlad Pufu solicită includerea unei secţiuni dedicate învăţământului preuniversitar pedagogic în noile legi ale educaţiei, reclamând că proiectul legii învăţământului preuniversitar prezentat de fostul ministru al Educaţiei Sorin Cîmpeanu nu conţinea, la capitolul dedicat nivelurilor de învăţământ, tocmai referiririle la cel pedagogic şi că, deşi a adresat o interpelare pe această temă noului ministru Ligia Deca, răspunsul nu lămureşte deloc problema şi lasă loc de interpretări.

„Avem nevoie de învăţători/educatori dedicaţi pentru educaţia copiilor noştri! Propunerile venite în urma consultărilor şi dezbaterilor publice vor fi integrate de Ministerul Educaţiei în proiectul viitoarei legi a educaţiei. Sunt asigurările pe care le dau oficialii din învăţământ, mai ales că un subiect a generat vii dezbateri în spaţiul public, după ce pachetele de legi ale educaţiei au ajuns în presă, pe surse. Profesioniştii din domeniu s-au arătat revoltaţi de dispariţia unor specializări de bază pentru liceele pedagogice, respectiv învăţător şi educator”, a declarat Vlad Pufu.

Senatorul afirmă că, încă din luna noiembrie i-a adresat ministrului Educaţiei, Ligia Deca, o interpelare ce a vizat exact acest subiect: „Am solicitat clarificări legate de situaţia învăţământului preuniversitar pedagogic”. El prezintă şi răspunsul primit, despre care afirmă că „nu lămureşte deloc problema şi lasă loc de interpretări”: „În perioada 13 iulie – 24 august 2022, proiectul Legii învăţământului preuniversitar şi proiectul Legii învăţământului superior s-au aflat în consultare publică. Propunerile rezultate în urma numeroaselor dezbateri şi observaţiile primite de Ministerul Educaţiei vor fi analizate şi integrate, apoi înaintate spre aprobare Guvernului şi Parlamentului pentru a parcurge procesul legislativ”.

Senatorul îşi exprimă speranţa că, în final, printre propunerile ce vor fi integrate în proiect şi supuse aprobării se regăsesc şi cele ce vizează învăţământul preuniversitar pedagogic: „În ceea ce mă priveşte, sunt de părere că instituţia învăţătorului trebuie respectată, mai ales că reprezintă primul pas în formarea copilului, cu un rol esenţial în dezvoltarea viitorului adult. Învăţător/educator este o meserie vocaţională, iar aptitudinile se descoperă şi se formează încă din anii de liceu în liceele pedagogice. Pentru un tânăr ajuns deja în anii studenţiei, deprinderea aptitudinilor vocaţionale, empatice, pentru lucrul cu copiii aflaţi la cele mai fragede vârste, poate fi târzie. Dacă vrem o generaţie pregătită ca viitori cetăţeni europeni, atunci nu trebuie să ne atingem de educatorii/învăţătorii noştri”.