Declara Miruna Constantinescu, Marketing Manager XEROX Romania, intr-un interviu acordat in exclusivitate portalului www.DirectorIT.ro.
– XEROX este una dintre cele mai puternice companii din Romania. Cate divizii se afla in componenta companiei si care este segmentul care a inregistrat cele mai mari vanzari anul trecut?
– Am avut vanzari foarte bune pe segmentul Office, fiind lideri pe laser, conform datelor IDC din trimestrul 3, 2008. De asemenea, divizia de servicii inregistreaza o crestere pe care speram sa o mentinem si anul acesta, iar segmenul de hartie si print media a cunoscut vanzari ridicate a hartiei reciclate.
„Colaboram cu integratori in proiectele mari si cu integratori si parteneri in furnizarea de servicii externalizate”
– Ce produse au fost cele mai cautate in anul 2008?
– Piata echipamentelor color este in crestere. La nivel mondial, Xerox a observat in prima jumatate a anului 2008 o crestere a numarului de pagini imprimate color de aproximativ 30% fata de perioada similara a anului 2007, ele reprezentand deja peste 15% din numarul total de pagini produse pe echipamente Xerox. Situatia din Romania nu este foarte departe de media internationala. Echipamentele multifunctionale laser reprezinta al doilea segment de crestere, potentialul acestora determinandu-ne sa lansam in Romania nu mai putin de 13 echipamente multifunctionale noi in primele trei semestre ale anului trecut.
– In prezent, XEROX colaboreaza cu un numar semnificativ de parteneri. Cat de mult conteaza parteneriatele cu alte companii pentru vanzarile din Romania?
– Reteaua de distributie Xerox este foarte complexa si nu detine parteneri sau distribuitori doar in Bucuresti, ci acopera cele mai importante regiuni ale Romaniei si Moldovei. Avem 26 de parteneri in toata tara, dintre care 8 sunt Premium Partner, 11 sunt concesionari si 7 sunt Office Business Resellers. Dintre distribuitori, putem spune de 5 pentru echipamente si 3 pentru hartie, iar resellerii sunt foarte multi si sunt localizati pe toata suprafata Romaniei: 34 pe papetarie si 200 de reselleri autorizati pentru echipamente. O retea de distributie bine dezvoltata reprezinta o prioritate atat pentru vanzarile Xerox Romania, cat si pentru strategia de dezvoltarea business-ului. Colaboram cu integratori in proiectele mari si cu integratori si parteneri in furnizarea de servicii externalizate.
– Cu ce noutati veti intra pe piata de echipamente in anul 2009?
– Am avut deja o instalare cu succes a primului echipament de productie iGen4 din Romania, la tipografia Expert Printing din Cluj. Pe segmentul dispozitivelor de birou, vom continua trecerea catre multifunctionalele laser color, anticipand tendintele pietei de a reununta treptat a echipamentele care imprima exclusiv alb-negru. De asemenea, mai oferim de la software care poate gestiona lucrul cu echipamentele din retea, dedicate IMM-urilor, pana la solutii complexe ce includ dispozitive, soft, resurse umane si knowledge specific, pentru nevoile unice ale companiilor mari. Serviciile Xerox de management al documentelor si al flotelor de echipamente aduc economii importante de costuri, contribuie la crearea unui mediu de lucru eficient cu documentele si ofera clientului posibilitatea de a se concentra pe activitatile caracteristice propriului business.
„In Romania se investesc foarte putini bani in zona IT, mult mai putini decat ar trebui”
– In ce stadiu considerati ca se afla piata romaneasca de specialitate, comparativ cu alte state europene?
– Aceasta piata este strans legata de infrastructura IT. In Romania se investesc foarte putini bani in zona IT, mult mai putini decat ar trebui. Anul trecut s-au cheltuit pe acest segment circa 800 milioane de euro – computere, servere, periferice, in general, toata piata. Prin comparatie, o tara de doua ori mai mica decat Romania, Ungaria, a cheltuit de 3 ori mai mult in infrastructura IT. Piata imprimantelor este intr-un fel franata de investitiile mici in zona de IT. Cu toate acestea, in contextul economic actual, piata din Romania este una dintre cele mai dinamice din zona.
– Care vor fi strategiile de marketing pentru anul acesta si pe ce o sa se puna accent in campaniile de promovare?
– Serviciile si solutiile de management al flotei de echipamente si managementul documentelor sunt, in conditiile actuale, printre cele mai potrivite produse pentru toate segmentele de business. Intentia noastra este de a ne extinde in aceasta directie, venind cu aplicatii potrivite, care duc la eficientizarea activitatilor si reducerea costurilor privind administrarea de documente.
Flexibilitatea prin acoperirea necesitatilor clientilor este unul dintre aspectele cele mai importante urmarite de Xerox: putem oferi servicii de externalizare la sediul clientului sau la site-urile noastre de productie, putem oferi doar aplicatii sau prelua externalizarea completa a serviciilor. Impreuna cu clientul analizam necesitatile si oferim exact solutia care corespunde cel mai bine cerintelor si nevoilor acestuia. Vom pune foarte mult accent pe optimizarea si managementul flotei de echipamente din companii si vom pune la dispozitie servicii personalizate pentru diferite tipuri de industrii, precum cele financiare, retail, banci, administratie: procesarea facturilor furnizorilor, distributie si curierat, servicii de Direct Marketing, tiparirea facturilor sau a altor documente in volum mare.
Xerox Romania si Republica Moldova este subsidiara a Xerox Corp., leader mondial in managementul documentelor. Xerox dezvolta si comercializeaza la nivel global tehnologii inovatoare, solutii si produse pentru procesarea si gestionarea documentelor pe care clientii se pot baza pentru a-si controla costurile. Compania ofera un portofoliu complet de echipamente si solutii pentru administrarea documentelor. In Romania, Xerox este prezenta de peste 35 de ani, fiind unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de servicii de managementul documentelor si pe cea de imprimare.