elevi.jpgPresedintele Sindicatului din Invatamant si Protectia Copilului “Sfantul Andrei” din Gura Humorului, Traian Paduret, a criticat deciziile Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii prin care ”zdruncina din radacini un sistem”, iar ritmul ”nebun” de schimbare a prevederilor debusoleaza atat angajatii, cat si elevii.

“Ne asteptam ca reprezentantii ministerului sa prezinte un proiect de redresare a sistemului de invatamant pe termen mediu si lung, dar ca si in anii precedenti, cei care vin in minister au o dorinta nestapanita de a lasa ‘ceva’ in urma. Bun, rau, nu conteaza! Totul este sa se schimbe ceva! De ani de zile se experimenteaza. Generatii de elevi sunt ‘de sacrificiu’! Parteneriatul social cu sindicatele a fost ‘uitat’, consultarea angajatilor sistemului este evitat si deciziile se iau la centru de unele persoane care nu au nicio legatura cu realitatea si in niciun caz in spiritul descentralizarii de care uita toti cei cu functii de decizie”, a spus Paduret.

Liderul sindical a precizat ca apreciaza ca „inadmisibil modul in care reprezentantii MECI au inteles parteneriatul social, dezinformand angajatii sistemului de invatamant si, nu in ultimul rand, institutiile statului, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si Guvernul, prin care au incercat, ca si in alte ocazii, sa inlature de la luarea deciziilor partenerii sociali si sa acrediteze, in acelasi timp, ideea ca sindicatele au fost de acord cu unele prevederi ce vizeaza salariatii MECI”.

Acesta a criticat decizia de desfiintare a scolilor de arte si meserii si reducerea sau desfiintarea orelor la unele materii. “Desfiintarea SAM-urilor si infiintarea invatamantului liceal tehnologic are ca finalitate pregatirea de tehnicieni. Mai mult, invatamantul tehnologic special (absolventi de scoli speciale) are ca finalitate pregatirea de tehnicieni. Ne intrebam cine mai pregateste muncitori? Cei care urmeaza sa lucreze la banda, care sunt coordonati de tehnicieni si ingineri? Ne transformam intr-o tara de tehnicieni si ingineri? Cine vor fi muncitorii? Liceul, asa cum il stiam noi, nu mai este un ”filtru’ catre invatamantul superior si se tinde spre o generalizare a invatamantului superior”, a explicat liderul sindical.

Paduret a subliniat faptul ca atunci cand UE recomanda un numar mai mare de ore de educatie fizica, cand 25% dintre copii au tendinte spre obezitate, mai marii MECI reduc numarul de ore. „Introducerea activitatilor sportive optionale este o pista falsa, acolo vor merge doar cei ce au aptitudini sportive si care erau cuprinsi in echipe sportive la cluburi, a spus Paduret apreciind ca „s-a dorit renuntarea la orele de istorie la clasa a XII a si s-a ajuns la alternarea orelor de geografie cu cele de istorie”.

„Consideram ca orele de istorie si geografie a Romaniei ar trebui aprofundate si marirea numarului de activitati ar conduce la o cunoastere mai buna a istoriei si geografiei tarii. Absolventii scolilor speciale cu deficiente sunt orientati catre invatamantul tehnologic special. Cei din minister stiu ca programele din invatamantul special sunt cu mult reduse fata de cele din invatamantul de masa? Nu credem, din moment ce, la un moment dat, doreau sa oblige elevii din invatamantul special sa studieze doua limbi straine”, a spus Paduret.

Totodata, in opinia liderului de sindicat, reprezinta o mare greseala scoaterea activitatilor de consiliere la liceele tehnologice de masa si speciale. “Sindicatul nostru, afiliat la FEN, ca organizatie ce apara interesele economice, sociale si profesionale ale persoanelor din sistemul educational, militeaza pentru un invatamant bazat pe calitate si performanta, sustinut financiar corespunzator importantei sale strategice si recunoasterii importantei sociale a meseriei de dascal”, a afirmat presedintele Sindicatului Invatamant si Protectia Copilului “Sfantul Andrei” din Gura Humorului.