Aproximativ 500 de elevi din mediul rural vor avea acces gratuit la educaţie digitală inteligentă şi creativă prin intermediul SmartLab Bucov, primul laborator dotat cu tehnologie de ultimă generaţie, ce funcţionează într-o şcoală de la sat.

Laboratorul, care a fost inaugurat luni, se află în Şcoala Gimnazială „Constantin Stere” din comuna Bucov, judeţul Prahova, iar costurile proiectului s-au ridicat la 120.000 de euro şi au fost suportate de şase companii private.

„Am realizat că nu este suficient să avem astfel de laboratoare în cinci, şase, zece şcoli, dacă nu avem o viziune de ansamblu asupra educaţiei, la nivel naţional. Şi datorită succesului de care se bucură proiectul SmartLab, am inclus în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă crearea a încă 1.175 de asemenea laboratoare digitale inteligente”, a declarat Laszlo Borbely, consilier de stat la Cabinetul prim-ministrului şi coordonator al Departamentului de Dezvoltare Durabilă din cadrul Secretariatului General al Guvernului.

La evenimentul de lansare au participat şi reprezentanţi ai Ambasadei Danemarcei. „Felicitări tuturor celor implicaţi în dezvoltarea acestui laborator vizionar. Pavăm, astfel, drumul pentru un viitor promiţător pentru tinerii din România, şi chiar din Europa. Vedem aici tehnologie de ultimă generaţie, aşa cum eu nu am mai văzut, nici măcar în ţara mea nu avem astfel de clase”, a spus Soren Jensen, ambasadorul Danemarcei în România.

Şcoala din Bucov este utilată cu imprimante şi scanere 3D, roboţi educaţionali, ochelari de realitate virtuală, software-ul aferent noilor tehnologii 4.0, materiale consumabile, instruire pentru cadrele didactice şi mentenanţă pentru aparatura donată, pentru următorii trei ani.

Proiectul a fost gândit şi implementat de Asociaţia INACO-Iniţiativa pentru Competitivitate, cu sprijinul a şase companii private donatoare.

„Noutăţile acestui SmartLab sunt componenta de Arte şi ‘peretele verde’ pentru agricult ura pe verticală. Scopul este de a integra competenţele STEAM din proiectul România Educată şi la sat, nu doar la oraş, într-un cadru mult mai cuprinzător şi adaptat noului nomenclator de competenţe digitale SMAC – social, mobil, analitic şi cloud. Continuăm să lucrăm la proiectul SmartLab, iar obiectivul nostru este dotarea tuturor şcolilor din România cu câte un astfel de laborator 4.0. PNRR-ul acoperă una din cinci şcoli, pentru restul, avem nevoie de investiţii din bugetul de stat şi din cele locale, dar şi de parteneriate public-private”, spune Andreea Paul, fondatoare INACO.

Acesta este cel de-al şaselea SmartLab din România, primele cinci fiind lansate în decursul ultimilor doi ani şi localizate în: Şcoala nr. 45, „Titu Maiorescu”, Sector 3, Bucureşti; Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”, Sector 3, Bucureşti; Măgurele Science Park, Măgurele, Ilfov; Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Sector 6 şi Biblioteca Judeţeană „Alexandru Odobescu” municipiul Călăraşi, judeţul Călăraşi. AGERPRES