Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că va avea consultări, joi, cu sindicatele din domeniu, cu asociaţiile de elevi, studenţi, profesori, cu reprezentaţi ai rectorilor, pe agendă fiind, cel mai probabil, şi majorările salariale din acest sector.

„N-aş fi vrut să devoalez aici, în cursul zilei de mâine vor exista consultări cu toate sindicatele din Educaţie, consultări cu toate asociaţiile studenţilor din România, consultări cu Consiliul Naţional al Elevilor din România, consultări cu Consiliul Naţional al Rectorilor din România, consultări cu Federaţia Asociaţiilor de Părinţi din România. Toate aceste consultări vor avea în vedere, printre alte aspecte importante din domeniul Educaţiei, şi subiectul întrebării dumneavoastră”, a declarat Cîmpeanu, la Palatul Victoria, întrebat în legătură cu majorările salariale din Educaţie.

Potrivit acestuia, cadrele didactice din România merită „cu siguranţă” un regim „motivant” de salarizare, dar, pe altă parte, există şi o lege în domeniu. „În acelaşi timp, aş vrea să vă spun că în costul standard per elev, care are o componentă

destinată salariilor, această componentă în ultimii patru ani – din 2016 până în 2020 – s-a dublat, de la 3.024 de lei, componenta destinată salariilor în 2016, la 6.111 lei, componenta destinată salariilor în 2020″, a adăugat el. Cîmpeanu a menţionat, totodată, că a crescut şi componenta destinată tuturor cheltuielilor de funcţionare a şcolilor.

În opinia sa, urgenţa o reprezintă o creştere „semnificativă” a costului standard per elev, fără a fi neglijată componenta de creşteri salariale. „Deci, din punctul meu de vedere, asum această declaraţie, urgenţa este o creştere semnificativă a costului standard per elev, pentru ca şcolile din România să poată funcţiona, fără să neglijăm componenta de creşteri salariale. Există posiblitatea, o să discutăm cu miniştrii de resort şi cu prim-ministrul, să introducem poate o componentă salarială de motivare în funcţie de performanţă prin Programul naţional de redresare şi rezilienţă”, a spus ministrul Educaţiei.

El a afirmat că se analizează „cu toată atenţia” variante multiple. „Profesorii din România au făcut faţă cât se poate de bine, în condiţiile în care sisteme de educaţie recunoscute ca fiind mai avansate ca cel din România au avut dificultăţi în a convinge cadrele didactice să se implice în predarea online fără echipamente, fără o instruire specifică. În România cadrele didactice au făcut eforturi fiecare cum s-a priceput mai bine pentru ca procesul de învăţământ să continue. Deci există merite deosebite care trebuie recunoscute şi trebuie să existe şi motivaţie„, a susţinut Cîmpeanu. AGERPRES