Studenţii Facultăţii de Ştiinţe Economice a Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) vor realiza, în premieră în România, un proiect de promovare online pentru evenimentele culturale desfăşurate în comunităţile locale ale judeţului, în cadrul unui program de practică pilot, desfăşurat în parteneriat cu o companie privată.

Pentru a pregăti mai bine studenţii pentru provocările unui job real în marketing, Facultatea de Ştiinţe Economice şi compania KeepCalling au conceput un program de practică ce îi pune pe studenţi într-o situaţie autentică de lucru: realizarea unei campanii de promovare online pentru evenimente din judeţul Sibiu care până acum se adresau în principal comunităţilor locale. Obiectivele campaniilor constau atât în creşterea numărului turiştilor participanţi, cât şi în sporirea notorietăţii localităţilor în care se desfăşoară aceste evenimente. Este pentru prima dată în România când o companie privată şi o universitate se implică activ, nelucrativ, într-o activitate de promovare turistică„, se arată în comunicat.

Programul de practică a debutat cu o activitate de cercetare locală. Studenţii specializării Marketing s-au deplasat în repetate rânduri la sediul autorităţilor locale din comunităţile rurale şi urbane din judeţul Sibiu (Agnita, Mediaş, Ocna Sibiului, Avrig, Sălişte, Biertan, Copşa Mică ş.a.) pentru identificarea evenimentelor culturale cu potenţial turistic mare, din zonă. „Dată fiind abordarea inedită a proiectului, autorităţile locale au oscilat iniţial între reticenţă şi bucuria de a primi un sprijin gratuit neaşteptat”, susţin organizatorii campaniei universitare.

La finalul perioadei de cercetare, cu acordul organizatorilor evenimentelor (autorităţi locale, în principal), au fost alese trei evenimente: ‘Ziua fotografierii naturii’, ce va avea loc în Sălişte, ‘Şezătoarea’ din Avrig şi ‘Servus Transilvania Fest’, de la Biertan. Entuziasmul studenţilor faţă de programul de practică nu s-a limitat doar la promovarea online a evenimentelor, ei implicându-se activ şi în organizarea acestora.

Studenţii vor crea articole de blog şi posturi de Facebook, care vor fi ulterior promovate. Compania privată va acoperi, de asemenea, costurile campaniilor de promovare derulate pe Facebook. Prin promovare online, se doreşte atragerea unui public mai tânăr, interesat de tradiţiile româneşti şi de identitatea naţională, care rezidă şi în astfel de evenimente cu accent pe obiceiuri şi promovarea frumuseţilor naturale.

Primul eveniment care va fi promovat va avea loc joi, 15 iunie, la Sălişte, unde va fi sărbătorită Ziua fotografierii naturii. „Evenimentul presupune fotografierea peisajelor naturale din Mărginimea Sibiului de către copii, elevi ai ‘Liceului Tehnologic Ioan Lupaş Sălişte’. Fotografiile se vor face în data de 14 iunie şi vor fi prezentate într-o expoziţie ce va avea loc în parcul oraşului Sălişte, în 15 iunie, cu începere de la ora 17,00”, se arată în comunicat.

Şezătoarea din Avrig din 1 iulie va aduce în prezent, într-o curte ţărănească, atmosfera satului românesc de acum 100 de ani, prezentând tradiţiile şi meşteşugurile specifice epocii respective: ţesutul la război şi la furcă, pictura pe sticlă, istorisirea legendelor.

Cel de al treilea eveniment care va fi promovat de către studenţi este „Servus Transilvania Fest”, din localitatea Biertan (18-20 august), unde turiştii sunt invitaţi să se bucure de muzică şi produse bio.

„Programul de practică reprezintă o nouă componentă a parteneriatului dintre Universitatea „Lucian Blaga” şi KeepCalling, compania care a acoperit costurile de şcolarizare ale studenţilor de la specializarea Marketing, admişi pe locurile cu taxă în anul 2015 şi 2016″, potrivit ULBS. AGERPRES