Numărul elevilor din judeţul Timiş care au situaţia neîncheiată pe primul semestru al prezentului an şcolar este aproape triplu faţă de anul precedent, jumătate dintre ei provenind din ciclul gimnazial, a declarat şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş, Marin Popescu.

Pentru aceştia, pe data de 8 martie va demara programul de activităţi remediale, faţă în faţă, care li se adresează elevilor de până în clasa a VIII-a inclusiv, cu posibilitatea de a fi extins şi la nivel liceal. Principalele cauze ale situaţiei lor şcolare sunt absenteismul şi lipsa interesului părinţilor faţă de actul educaţional al propriilor copii, a declarat şeful IŞJ Timiş.

„Avem 1.681 de elevi neîncheiaţi (pe primul semestru, n.r.), din care la nivel primar sunt 316  şcolari, la gimnaziu 804, la ciclul profesional 142, la liceal 394 şi 25 la postliceal. Dintre aceştia, în urban sunt 1.055, restul în rural. Cifra indică aproape o triplare a copiilor aflaţi în această situaţie, faţă de perioada similară a anului trecut. Aceşti elevi au posibilitatea să-şi încheie situaţia în primele două luni din semestrul II. Printre cauzele care au dus la această situaţie sunt absenteismul, părinţi care nu i-au lăsat să intre online, din diverse motive, din anumite convingeri, lipsa interesului părinţilor faţă de educaţia propriilor copii, lipsa dispozitivelor şi a internetului, retragerea din unitatea şcolară pentru a-şi însoţi părinţii în străinătate, la unităţi de învăţământ de acolo. Câţiva elevi au fost amânaţi medical, dar şi cadrele didactice care nu au respectat ritmicitatea notării”, a afirmat Marin Popescu.

Marin Popescu spune că până joi se raportează la IŞJ solicitările părinţilor, urmând să se stabilească unde vor fi organizate aceste centre.

„Sunt trei categorii de elevi care pot beneficia de activitatea remedială, respectiv, cei care nu au avut echipamente IT sau internet de acces la cursurile online; cei aflaţi în situaţia de corigenţă, cu situaţia neîncheierea la învăţătură; cei care, din alte motive, au nevoie de o activitate remedială. Este posibil, mai ales în zona rurală, ca părinţii să nu cunoască problemele copiilor şi atunci trebuie să intervină directorii şi diriginţii să-i informeze”, a explicat şeful IŞJ Timiş.

Grupele remediale vor fi formate din câte 12 elevi pe grupă, pe o perioadă de 20 de ore, ţinându-se cont de curba de efort pe care o poate duce elevul. Astfel, se doreşte ca zilnic să se facă maximum două ore, fără a se lucra sâmbăta şi duminica.

În cazul în care nu se poate forma o grupă de 12 şcolari pentru activitatea remedială, elevii din mai multe localităţi apropiate vor fi duşi la centrul remedial de comună. AGERPRES