basescu_la_tribuna.jpgPreşedintele Traian Băsescu consideră că trebuie încurajate universităţile care au capacitatea de a-i pregăti pe tineri pentru o piaţă a muncii din ce în ce mai diversă şi dinamică, subliniind, în context, importanţa întăririi învăţământului tehnic şi vocaţional, precum şi a celui ştiinţific.

„Universităţile pe care le vom încuraja, stimula şi consolida sunt cele care înţeleg să-şi îndeplinească rolul de forţă motrice a societăţii. Sunt acele universităţi care îşi cresc capacitatea de a intui direcţiile viitoare, sunt cele care îşi cresc capacitatea de a crea locuri de muncă în domenii cu grad înalt de competitivitate. Trebuie încurajate universităţile care au capacitatea de a-i pregăti pe tineri pentru o piaţă a muncii din ce în ce mai diversă şi dinamică. În acest context, subliniez importanţa întăririi învăţământului tehnic şi vocaţional, precum şi a învăţământului ştiinţific”, a declarat Băsescu, joi, la conferinţa ministerială a Procesului Bologna, desfăşurată la Palatul Parlamentului.

Şeful statului a evidenţiat beneficiile Procesului de la Bologna, dar a punctat şi importanţa noii Legi a educaţiei, despre care spune că urmăreşte modernizarea sistemului educaţional.
„România a adoptat în 2011 o nouă Lege a educaţiei care integrează elementele procesului Bologna. Noua Lege cuprinde modernizarea învăţământului preuniversitar, a învăţământului universitar şi a învăţământului pe tot parcursul vieţii. Două exemple de elemente cheie ale modernizării învăţământului superior în România sunt politicile de resurse umane şi politicile instituţionale. Modernizarea studiilor doctorale reprezintă primul pas înspre cultivarea şi creşterea pe termen lung a calităţii resursei umane din universităţi. De asemenea, procedurile de selecţie mai transparente şi mai selective, precum şi legăturile indisolubile dintre funcţia didactică şi cea de cercetare din universităţi sunt reforme realizate în baza noii Legi”, a arătat şeful statului.
El a precizat că în ceea ce priveşte consolidarea instituţională a universităţilor din România, aceasta a demarat printr-o evaluare riguroasă şi transparentă, care a dus la diferenţierea universităţilor, în funcţie de misiunea specifică.

„Ţin să spun că în România evaluarea universităţilor a luat în considerare, pe lângă performanţa ştiinţifică şi calitatea de predare, relaţia universităţii cu mediul extern. Am făcut acest lucru plecând de la premisa fundamentală că universităţile trebuie să devină un important pol de dezvoltare regională”, a punctat Băsescu. AGERPRES