Doi liceeni din Alexandria, care au reuşit să reproducă un tur virtual într-o grădină japoneză cu cireşi, alei şi cascade, proiect denumit Akatsuki, au obţinut cu acesta o medalie de aur la concursul internaţional Infomatrix 2017, organizat la începutul lunii mai, la Bucureşti, invenţia aducându-le totodată şi recunoaştere mondială.

Cei doi elevi, de la colegiile naţionale „Al. D. Ghica” şi respectiv „Al. I. Cuza”, susţin că ideea proiectului le-a venit din dorinţa de a vizita Japonia, obiectiv neatins de ei din cauza posibilităţilor financiare reduse.

Noi suntem foarte impresionaţi de înflorirea cireşilor din Japonia şi nu am avut niciodată posibilitatea să mergem acolo să vedem. Ne-am gândit să aducem Japonia la noi, în faţa calculatorului. Am lucrat aproximativ trei-patru luni. Au fost multe, multe ore de muncă pe zi. Ne întâlneam la colegul meu acasă şi stăteam acolo, dormeam noaptea, eram obosiţi şi totuşi continuam„, a spus, pentru AGERPRES, Cătălin Anghel, unul dintre cei doi câştigători.

Coechipierul acestuia, Alexandru Ioan Vulpescu, a afirmat că proiectul lor reprezintă o încercare de ajunge ”mai sus”.

„Acest proiect reprezintă pentru mine o trezire la realitate şi o încercare de a ajunge mai sus pentru că am văzut că se poate. Proiectul a însemnat o şansă pentru a face un lucru măreţ. Practic, proiectul nostru este un tur virtual printr-o grădină japoneză. Totul a fost construit de la zero, iar proiectul se poate folosi cu ajutorul Google Cardboard”, a spus Vulpescu.

Potrivit profesorului coordonator al proiectului, Dana Tătaru, medalia obţinută reprezintă a recunoaştere majoră a timpului alocat realizării turului virtual în condiţiile în care în această competiţie au fost înscrise zeci de ţări.

„Elevii au fost evaluaţi asupra proiectului cât şi a standului pe care noi l-am realizat. Am avut plăcuta surpriză să obţinem medalia de aur pentru a doua oară într-o finală mondială, la secţiunea Computer Art. În acest an au fost 500 de participanţi în finala mondială şi au fost elevi din 45 de ţări. În finala mondială au fost vreo 60 de proiecte pe Computer Art, erau trei echipaje din Hong Kong care făcuseră toate proiectele gen desene animate. Toate proiectele erau la fel, doar că era alt scenariu. Ei au făcut altfel decât ceilalţi. Am folosit tehnologie modernă”, a afirmat Dana Tătaru.

Ea a precizat că Alexandru şi Cătălin vor continua să aducă îmbunătăţiri proiectului, iar în momentul în care acesta capătă forma finală, turul virtual în grădina japoneză cu cireşi va putea fi făcut, gratuit, de toţi utilizatorii unui telefon mobil.

Cei doi tineri susţin că au încercat să îşi depăşească limitele, ambii dorind ca, în viitor, să lucreze în domeniul informaticii. Ei au beneficiat pe parcursul realizării proiectului de sponsorizări, dar şi de sprijin financiar din partea Primăriei Alexandria pentru transport şi cazare la Bucureşti. AGERPRES