tinerii-dezbat.jpgUn număr de 182 de licee din România, tot atâţia profesori şi 550 de elevi ai claselor IX-XI vor participa la proiectul „Tinerii dezbat”, lansat, joi, la Biblioteca Centrală Universitară.

„În cursul anului 2009 am reuşit extinderea unui proiect implementat la nivelul Muncipiului Bucureşti, în alte şapte judeţe pilot din ţară. În Anul European pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale MECTS împreună cu partenerii extind competiţia în toată ţara. Am încredere în acest tip de acţiuni şi cred că aplicarea noii legi a educaţiei va permite realizarea unor astfel de activităţi în ceea ce înseamnă 30% curriculum la decizia şcolii”, a declarat joi secretarul de stat al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului Oana Badea.

În cadrul Anului European pentru Combaterea Sărăciei şi Excluziunii Sociale, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului împreună cu partenerii săi – Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie şi Retorică, Policy Center for Roma and Minorities, precum şi Departamentul de Relaţii Interetnice, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, Roma Education Fund Budapesta şi Agenţia Naţională pentru Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi – invită tinerii liceeni într-o campanie de dezbateri şi informare referitoare la minorităţi şi grupuri vulnerabile.


Proiectul „Tinerii dezbat” provoacă la dialog şi dezbatere câteva sute de liceeni şi profesori, într-o formulă educaţională ce are drept scop atât identificarea modalităţilor în care diferenţele sociale, etnice, economice, de sănătate sau gen pot constitui bariere în comunicarea cu celălalt, cât şi definirea unei poziţii tolerante şi deschise faţă de membrii grupurilor minoritare.

Acest demers este structurat în serii succesive de sesiuni de dezbateri pe plan judeţean, regional şi naţional. Scopul proiectului „Tinerii dezbat” îl constituie înţelegerea informată a realităţilor sociale, dezbaterea argumentată şi stimularea conştientizării modalităţilor în care diferenţele sociale, etnice, economice, de sănătate sau gen pot constitui bariere în comunicarea cu celălalt şi în definirea unei poziţii tolerante şi deschise faţă de membrii grupurilor minoritare. Acest demers educaţional cuprinde, în perioada martie-noiembrie 2010, o serie succesivă de traininguri în argumentare şi dezbateri, sesiuni de mentorat (inclusiv online) şi dezbateri în etape judeţene/ regionale/ naţională. AGERPRES