Un proiect european încearcă să revigoreze partea practică a învăţământului românesc

vergu_arad.jpgUn proiect care încearcă nu doar să-i pună pe elevi şi studenţi la treabă ci şi să-i facă conştienţi de importanţa practici în cadrul procesului de învăţământ. Boala teoretizărilor din învăţământul românesc, în detrimentul practicii, sau superficialitatea în efectuarea stagiilor de practică, fie că e vorba de sistemul preuniversitar sau universitar, are ca rezultat imediat dificultatea integrării absolvenţilor pe piaţa muncii.

Pornind de la acest dat, proiectul european “Practică să înveţi, învaţă să practici” a lansat un concurs pentru elevi şi studenţi “Cel mai bun elev/student practicant” cu scopul declarat de a-i determina pe elevi şi studenţi să acorde o mai mare importanţă laturii practice din cadrul procesului lor educativ. “Este singurul proiect de conştientizare şi practică aplicat în învăţământul românesc” – puncta dr. Melania Vergu, managerul de proiect, prezentă la Arad la premierea câştigătorilor.

“Este un proiect benefic pentru şcoala românească. Îmi place ideea de a uni învăţământul preuniversitar cu cel universitar. E nevoie de o viziune unitară, organică care să aducă cele două sisteme de învăţământ împreună. În fond există un singur tip de învăţământ, cel de calitate” – aprecia rectorul Universităţii “Aurel Vlaicu” din Arad, prof.univ.dr. Lizica Mihuţ.

Concursul desfăşurat pe plan naţional, a ajuns şi la Arad iar beneficiari direcţi au fost studenţii de la Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii “Aurel Vlaicu”. Din cei 25 de studenţi incluşi în grupul ţintă, 13 au participat la concurs şi au câştigat. Zece au primit menţiuni şi un premiu în bani în valoare de 1500 lei, locul III a fost răsplătit cu 2000 lei, ocupantul locului II a primit 3000 lei iar cel de pe locul I a câştigat 4000 lei. De asemenea, au fost recompensaţi şi cu un trofeu de cristal, personalizat.