Universitatea din Bucureşti a lansat Fundaţia „Virtute et Sapientia” şi proiectul SEED (Sprijin Educaţional pentru Elevii Defavorizaţi).

„De ce fundaţie? Pentru că trebuie să avem un vector instituţional prin care să ne adresăm problemelor sociale şi să promovăm proiecte sociale. În strategia UB pentru acest ciclu de patru ani fiecare facultate va pregăti un program de dezvoltare comunitară şi va adopta o comunitate defavorizată pe care o va sprijini în diverse moduri. Unele facultăţi deja au astfel de proiecte, se vor alătura şi celelalte. De asemenea, avem foarte mulţi studenţi şi există foarte multe grupuri sociale în comunitatea academică cu diverse tipuri de probleme. Nu în ultimul rând, fundaţia este un vector prin care noi putem să preluăm resursele financiare, resursele caritabile, potenţialul caritabil din comunitatea academică, din rândul cadrelor didactice care pot dona şi le invit să facă lucrul acesta, pot dona cei 3,5% din impozitul pe profit pe care legislaţia românească ne permite să îl dirijăm către o fundaţie anume şi din acest moment Fundaţia Virtute et Sapientia a UB poate să facă acest lucru”, a declarat rectorul Marian Preda, într-o conferinţă de presă.

El a spus că şi absolvenţii instituţiei de învăţământ superior pot să facă donaţii.

Potrivit rectorului, fundaţia este şi „un foarte bun instrument” prin care se va putea folosi activitatea de voluntariat a studenţilor, a cadrelor didactice care vor să se implice în rezolvarea unor probleme sociale.

Referindu-se la proiectul SEED, Preda a spus că începând din această vară vor fi selectaţi primii 60 de elevi care provin din medii defavorizate.

Reprezentantul UB a spus că sunt mulţi elevi cu „potenţial extraordinar care nu reuşesc să rupă cercul vicios al resurselor materiale limitate” şi care nu ajung la facultate.

„Anul acesta 60, până la capăt 300 de elevi şi după aceea în fiecare an alţi 60 de elevi care să beneficieze de forme de sprijin, de mentorat şi în continuare a altora pe care sperăm să îi sprijinim pentru a ieşi din cercul vicios al sărăciei şi lipsei de oportunităţi din mediul rural şi pentru a-şi valorifica potenţialul aşa cum au făcut-o atâtea personalităţi din Istoria României, din prezentul României care s-au născut în mediul rural dar care au avut şanse să îşi valorifice potenţialul”, a arătat Marian Preda.

Prorectorul UB Magdalena Platis a declarat că proiectul îşi propune să susţină şi să formeze elevii cu potenţial care provin din medii defavorizate prin cursuri online, activităţi de mentorat, activităţi de dezvoltare personală dar şi să „susţină din punct de vedere financiar – material, echipamente necesare ca resursă de învăţare”.

„Sunt eligibili elevii cu potenţial selectaţi din clasa a VII-a, dar copiii vor fi efectiv implicaţi în derularea activităţilor începând cu clasa a VIII-a. (…) De la un total de 60 de elevi care vor fi selectaţi – primii 30 vor beneficia de cursuri online, de mentorat, activităţi şi sprijin. (…) Iar pentru ceilalţi 30 numai cursuri online şi activităţi”, a spus Platis. AGERPRES