Universitatile romanesti sunt partenere la granturi acordate de Comisia Europeana

studenti1.jpgUniversitatea din Bucuresti si Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca sunt partenere cu universitati din Viena si Italia la doua granturi acordate de Comisia Europeana in cadrul Programului de invatare pe tot parcursul vietii.

Unul dintre granturi este obtinut de proiectul “Evaluarea, structurile tutoriale si formarea initiala a profesorilor la disciplinele Educatie civica/politica, Studii Sociale/Culturale si Istoria Europei-studiu comparativ”, fiind contractat de Universitatea din Viena, in timp ce Universitatea din Bucuresti este unul dintre parteneri, alaturi de institutii de cercetare si de formare a cadrelor didactice din mai mult de douazeci de tari, printre care Italia, Franta, Belgia, Turcia, Marea Britanie, Malta, Estonia, Germania, Republica Ceha, Polonia, Suedia, Spania, Slovacia etc.

Proiectul are ca obiectiv cercetarea structurilor, conceptelor, standardelor de evaluare, cat si a sistemelor tutoriale si de formare initiala a cadrelor didactice care predau disciplinele enumerate mai sus.

Proiectul va fi finalizat printr-un un studiu comparativ publicat atat in varianta printata, cat si pe un portal web. Recomandarile studiului, ca urmare a diseminarii rezultatelor, vor avea ca beneficiari organizatii internationale in domeniul educatiei, ministere ale educatiei si institutii de formare a cadrelor didactice.

Fundatia Giacomo Brodolini din Italia, in parteneriat cu alte sapte institutii de invatamant din Europa, printre care si Universitatea Babes-Bolyai, a obtinut un grant pentru proiectul “Evaluarea invatamantului profesional si tehnic in contextul noului cadru economic”.

Proiectul are ca obiectiv principal contracararea punctelor slabe in evaluarea eficientei sistemelor de invatamant profesional si tehnic, pentru a face fata nevoilor grupurilor dezavantajate (migranti, persoane cu handicap, lucratori in varsta, persoane care parasesc sistemele de educatie timpuriu).

Finalitatea proiectului se va regasi in capacitatea marita a factorilor decidenti de a adapta sistemele de invatamant profesional si tehnic la nevoile sociale si de ocupare a fortei de munca specifice grupurilor dezavantajate, mai ales in contextul actual al recesiunii economice, cresterii fluxurilor de lucratori migranti si noilor provocari sociale. Durata ambelor proiecte este de 36 de luni.