kania_lacramioara.jpgUniversitatea „Petre Andrei” din Iaşi a ocupat locul al III-lea la etapa naţională a concursului „Cel mai bun elev / student practicant”, desfăşurat în cadrul celei de-a şaptea Conferinţe regionale „Practica pe bune – adevărata şansă a elevilor şi a studenţilor pentru ocuparea unui loc de muncă”, care a avut loc la Arad, în perioada 9-11 martie.

UPA din Iaşi a fost reprezentată la acest concurs de Lăcrămioara Kania, masterandă în anul I la modulul de „Consiliere educaţională şi intervenţie în orientarea şcolară şi vocaţională” din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei şi care a prezentat un proiect cu tema „Rezolvarea unui conflict prin negociere şi strategii de creativitate”.

„Mă aşteptam să câştig locul al II-lea, mai ales că am fost singurul participant care la testul de cultură generală am luat nota 10. Proiectul prezentat de mine a captivat atenţia publicului pentru că sinectica vizuală presupune derularea unor imagini prin care să se poată extragă soluţii. Imaginile prezentate în power-point-ul meu erau foarte sugestive, mai ales că am prezentat cazul unei eleve care a intrat în conflict cu părinţii. Competiţia a fost una foartă strânsă, iar UPA din Iaşi este singura instituţie de învăţământ privată care a fost premiată la acest concurs”, a mărturisit Lăcrămioara Kania.

Evenimentul a avut loc în sala de conferinţe a Universităţii „Aurel Vlaicu” din Arad, iar cei 32 de studenţi participanţi, câştigători ai etapelor locale ale concursului, au avut de trecut două probe: cea practică, de prezentare a proiectului realizat pentru această competitive, şi cea de cultură generală.

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul UPA este parteneră în programul naţional iniţiat şi derulat de S.C. EDU-TIM Consultanţa Europeană S.R.L. şi cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Acesta reprezintă primul proiect educaţional dedicat promovării stagiilor de practică pentru elevii şi studenţii din România, în vederea dobândirii competenţelor necesare integrării pe piaţa muncii, în conformitate cu directivele Uniunii Europene.